إعلان

"لا صورت ولا فضحت حد".. محمد الشقنقيري يكشف مفاجأة في قضيته ضد الموديل رحيل

10:57 م السبت 18 فبراير 2023

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت- بهيرة فودة:

قال الفنان محمد الشقنقيري إنه كسب القضية التي رفعها ضد الموديل رحيل التي ادعت أنه زوجها.

ونشر الشقنقيري صورة لحكم المحكمة، عبر حسابه الشخصي بموقع "فيسبوك"، وعلق:" أنا مرضتش اتكلم في المشكلة اللي حصلت إلا بعد ما القضاء يقول كلمته، وحقيقي شيء مؤسف جدا إنك تضطر إنك تاخد رد فعل عنيف كده مع أي حد خصوصا لو واحدة ست في قضية زي دي بس كمية الكذب والأفلام اللي اتعملت كانت أكتر من إن اسيبها من غير ما اخد رد فعل قانوني".

وأضاف :"أنا التزمت الصمت تماما ولجأت إلى القضاء ورفعت قضية من شهر 6 اللي فات وبعد تحريات النيابة والأدلة اللي قدمتها واللي بتثبت كذب ادعاء المتهمة تم تحويلها للقضاء وتم الحكم عليها وتم اثبات إن كل الكلام اللي قامت المتهمة بنشره هو كذب وتلفيق".

وتابع الشقنقيري:"والسادة الصحفيين اللي بيكلموني عشان يعرفوا اللي أنا قدمته في النيابة أنا بعتذر جدا لأن السوشيال ميديا مش المكان اللي الواحد بياخد حقه فيه والتصريح الوحيد اللي عندي قلته:" "إن أنا كنت راجل مطلق وأعزب وخرجت كتير ولن أخوض في عرض أي شخص ظهر معي أثناء فترة طلاقي ، لكني لم اتزوج أي امرأة و لا رسمي ولا عرفي ولا حتى شفوي في حياتي إلا زوجتي".

وأكمل :"وللأسف برضه إني دي لسه أول قضية وهي إثبات كذب كل ما تم نشره على السوشيال ميديا ولسه المتهمة ستواجه 3 تهم أخرى و3 قضايا أخرى وهم الابتزاز والسب والقذف والتعويض، وحاليا مطلوب القبض على المتهمة من جهة تنفيذ الأحكام، لأن مافيش حد بيقول إنه متجوز بشوية صور، و طبعا ده غير ان المتهمة حكت حوالي 5 قصص مختلفة مرة قالت عرفي و مرة رسمي و مرة قدام مأذون ومرة قدام محامي و كل ده متسجل في تحريات النيابة".

وأردف:"اللي بيتجوز لازم يكون في عقد أو أي ورقة لكن حد خرج مع حد كام مرة ده مش اسمه جواز.

وأنا مغلطش في حق أي حد لا صورت حد وفضحته ولا شتمت حد ولا اتجوزت وأنكرت، وإذا كان في طرف حب يخرب حياتي بشوية كذب لما عرف أن أنا و مراتي رجعنا لبعض فدي مشكلته هو".

واختتم الشقنقيري حديثه:"و أخيرا أنا بعتذر للناس اللي اتضايقوا و بشكر كل الناس المحترمة اللي استنوا لحد ظهور الحكم عشان يتكلموا في الموضوع و اخيرا سوف يتم اتخاذ الإجراءات القانونية ضد أي شخص أو منصة او جريدة تنشر أي أخبار متعلقة بهذا الموضوع دون أي دليل قضائي أو دون الرجوع إلي، وأظن أن بعد حكم المحكمة مافيش كلام تاني".
وكانت رحيل نشرت صورة، عبر حسابها الرسمي بموقع "إنستجرام"، وعلقت عليها :" أعلن انفصالي نهائيا ورسميا عن محمد الشقنقيري وختامها مسك مع شوية تحابيش كدا، وسيبوني في حالي بقي كله ضرب ضرب مافيش شتيمة".

فيديو قد يعجبك: