إعلان

خالد عليش يكشف تفاصيل عودته وزوجته من شهر العسل في جنوب أفريقيا

02:17 م الإثنين 29 نوفمبر 2021

خالد عليش

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- مينا غالي:

كشف الإذاعي خالد عليش تفاصيل ما حدث معه وزوجته الإعلامية ميرهان عمرو في جنوب أفريقيا، موجهًا رسالة للصحفيين والإعلاميين بشأن ما نُشر عن شهر العسل الخاص به.

وقال عليش في منشور على صفحته بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك منذ قليل: "السادة الصحفيين والإعلاميين.. أنا مقدر جدا لجهودكم إنكم توصلوا لمعلومة في إطار إنكم بتطمنوا علينا، بس الواقع هو إن إحنا الحمد لله كويسين ".

وأضاف: "حقيقي ماكنش في داعي للعناوين الرنانة والمصطلحات الغريبة "شهر العسل قلب غم" "محتجزين" "شهر العسل باظ" لحد الوقت اللي بكتب فيه ده .. احنا بخير والإجازة بتاعتنا زي ما هي خلصناها قبل الميعاد بيوم بس والبرنامج السياحي عملناه كله ورجعنا الحمدلله وعملنا تحليل في مطار القاهرة قبل الدخول تطبيقا للإجراءات الوقائية الجديدة اسمه ID NOW، وطلع سلبي الحمدلله وهنستكمل الإجراءات الاحترازية اللي تم إبلاغنا بيها من الجهات المختصة".

وتابع عليش: "المصريون يقدروا يروحوا وييجوا جنوب أفريقيا عادي مع إجراءات وتعليمات، لأن مصر الطيران ألغت رحلة واحدة بس اللي بتيجي وتروح جوهانسبرج ودي مكانتش طيارتنا أساسا"، متسائلاً: "ليه عايزين نكد وغم بالعافية.. احنا بننزل ستوريز وبنضحك ومبسوطين، ليه مصممين إن احنا في نكد.. الاستوريز والصور اللي بنزلها مش عشان تاخدوها تعملو عليها خبر "شاهد خالد عليش بيشرب عصير برتقال".. ما ذنب القارئ ومدى الإفادة".

وواصل: "آخر خبر نزل من شوية: أول مصري مصاب بالسلالة الجديدة على طيارة خالد عليش.. أولا أنا مالي بتحط اسمي في الخبر ليه؟ ثانيا معلوماتك غلط دي احتمال تكون الطيارة اللي قبلي بس الأكيد إنها مش طيارتي.. طيارتي فيها ١٢ راكب فقط جايين من جنوب أفريقيا كلهم طلعو سلبي".

واختتم: "أخيرا نتمني السلامة للجميع واتباع الإجراءات المتبعة من الجهات المعنية".​

فيديو قد يعجبك: