إعلان

محمد حماقي يقبل تحدي الخير: "ابتديت بالفعل"

09:40 م الإثنين 23 مارس 2020

محمد حماقي

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت- بهيرة فودة:

أعلن المطرب محمد حماقي قبوله تحدي كل من الفنانة نانسي عجرم، والشاعر أمير طعيمة، ولاعب كرة القدم محمود كهربا، للمشاركة في تكفل عدد من الاَسر المتضررة بسبب العزل المنزلي.

ونشر حماقي منشورًا، عبر حسابه الرسمي بموقع "إنستجرام" قال فيه: "ردًا على المبادرات الهادفة اللي نادى بيها كتير من زمايلي لمساعدة الأسر المتضررة من الظروف الحالية والإجراءات اللي كلنا متفقين على ضرورة التزامنا بيها، وتجنب الخروج من البيت إلا للضرورة القصوى".

وأضاف حماقي: "أنا ابتديت أشارك بالفعل، ويمكن أنا متعود دايما أشارك من غير ما أعلن، بس المرة دي قلت لازم أرد وأشكر كل اللي دعوني للمشاركة واللي اتبنوا مبادرات للتكافل الإجتماعي".

واختتم حماقي تعليقه: "ياريت كل واحد مقتدر يبدأ بالناس اللي حوليه ويشوف مين منهم متضرر من الظروف الحالية، ويدعمهم على قد ما يقدر لحد ما ربنا يعدي الفترة دي بسلام علينا كلنا".

يُذكر أن عدد من نجوم الفن شارك في "تحدي الخير"، وهم: الفنان أحمد السقا، أحمد فهمي، هنا الزاهد، شيكو، محمد رمضان، أحمد السعدني، منى زكي، عمرو يوسف، أمير كرارة، صلاح عبدالله، الشاعر أمير طعيمة، تامر حسني، غادة عبدالرازق، هند صبري، أحمد داود، دينا الشربيني، ويزو، كندا علوش، أصالة، وغيرهم من النجوم.

منشور (2)

View this post on Instagram

@NancyAjram @AmirTeima @MKahrabaa1010 #خليك_في_البيت 🏠 #StayAtHome #StaySafe

A post shared by Mohamed Hamaki (@hamaki) on

فيديو قد يعجبك: