إعلان

دياب يعلق على الجدل المثار حول شخصية "علي الغريب" في "نسل الأغراب"

04:34 م الخميس 15 أبريل 2021

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- مصطفى حمزة:

حرص الفنان دياب على الرد على الجدل المثار حول شخصية "علي الغريب" التي يقدمها ضمن أحداث مسلسل "نسل الأغراب"، ومدى صحة أنه من رجال الشرطة رغم الشبهات المثارة حول عائلته، وسجن أحد أقاربه.

دياب علق على الجدل المثار عبر صفحته في موقع "فيسبوك"، وكتب: "كل سنة وحضراتكم طيبين، البوست ده رداً على سؤال بيتردد من ناس كتير على شخصية أو علي الغريب في مسلسل نسل الأغراب، السؤال هو إزاي علي الغريب دخل كلية شرطة وعيلته فيها واحد مسجون، وناس بتقتل بعض وهكذا".

وأضاف: "الإجابة على لسان علي الغريب وهو بيحكي في الحلقة الأولى إن لما قامت العركة الكبيرة هو كان في الكلية ومش موجود، يعني هو دخل الكلية قبل ما تحصل كل الأحداث، اللي تصنف إجرامية، كلها حصلت هو خلاص بقى طالب في كلية الشرطة ".

وتابع: "وبالنسبة لسؤال إنه معملش كشف عيلة، الراجل أبوه كان عمدة البلد قبل ما يموت، يعني عيلته مكانش عليها أي لغط، وكانوا عيلة كبيرة لحد ما قامت العركة الكبيرة، اللي مات فيها ناس كتير، زي ما هو حكى في الحلقة الأولى".

واختتم: "من الآخر علي الغريب، وقت ما دخل كلية الشرطة كانت عيلتة كويسة، مافيهاش ما يمنع دخوله كلية الشرطة، يارب أكون قدرت أشرح كويس، ويارب تنبسطوا بالمسلسل، وكل سنة وحضراتكم بخير، أخوكم علي الغريب".

مسلسل "نسل الأغراب" بطولة أحمد السقا، أمير كرارة، مي عمر، أحمد مالك، إدوارد، دياب، سلوى عثمان، فردوس عبدالحميد، نجلاء بدر، أحمد فهيم، أحمد داش، والمسلسل من تأليف وإخراج محمد سامي.

جاوب واكسب مع فوازير مصراوي , للمشاركة أضغط هنا سارع بخروج زكاة الفطر _ زكاتك هتوصل للمستحقين مصراوي هيساعدك أضغط هنا

فيديو قد يعجبك: