إعلان

فيديو| رانيا يوسف تقبل تحدي شيكو وتتكفل بـ50 أسرة

07:11 م السبت 21 مارس 2020

رانيا يوسف

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت- بهيرة فودة:

أعلنت الفنانة رانيا يوسف قبولها تحدي الفنان شيكو، وتكفلها بـ50 أسرة، لصالح الأسر المتضررة، في ظل الظروف التي تمر بها البلاد بشأن فيروس كورونا المستجد.

ونشرت رانيا مقطع فيديو، عبر حسابها بموقع "إنستجرام"، وقالت فيه: "الحقيقة بقالي يومين بفكر في تحدي شيكو، إذا كنت هعمله في العلن ولا في السر، بس في ظل الظروف اللي العالم كله بيمر بيها واللي مصر بتمر بيها، قررت إن أنا أعمله في العلن عشان أشجع كل زمايلي".

ةاضافت رانيا :"مش هتحدى حد بالاسم لأن أنا عارفة ومقدرة ظروف الناس دلوقتي، وظروف زمايلي وظروف شغلنا، لكن هتحدي كل زمايلي اللي يقدر يعمل خير، وأي خير هتعمله دلوقتي هيقعدلك في صحتك وأولادك وفي بيتك، وهيترد لك أكيد، وربنا يستر على الجميع، وربنا يتقبل منا جميعا".

واختتمت رانيا حديثها: "بقبل التحدي يا شيكو، وهتولى 50 أسرة".

وعلقت رانيا يوسف على الفيديو :"تحدي الخير وقبلت التحدي بالتكفل بالأسر المتضررة من فيروس كورونا، ربنا يحمي العالم كله ونعدي الأزمة".

يُذكر أن عدد من نجوم الفن شارك في "تحدي الخير"، وهم: الفنان أحمد السقا، أحمد فهمي، هنا الزاهد، شيكو، محمد رمضان، أحمد السعدني، منى زكي، عمرو يوسف، أمير كرارة، صلاح عبدالله، الشاعر أمير طعيمة، تامر حسني، غادة عبدالرازق، هند صبري، أحمد داود، دينا الشربيني، ويزو، كندا علوش، أصالة، وغيرهم من النجوم.

View this post on Instagram

A post shared by Rania Youssef (@raniayoussef_) on

فيديو قد يعجبك: