إعلان

سهير المرشدى: "حنان مطاوع وصلت للناس بصدقها في العمل.. ودلوقتي بقت محيط ملوش آخر"

10:56 م الثلاثاء 25 أبريل 2023
سهير المرشدى: "حنان مطاوع وصلت للناس بصدقها في العمل.. ودلوقتي بقت محيط ملوش آخر"

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- محمد أبوالمجد:

قالت الفنانة سهير المرشدى، والدة الفنانة حنان مطاوع، إنها شاركت في مسلسل "ضرب نار" والذي عرض خلال شهر رمضان الماضي كضيفة شرف، مشيرة إلى أنها سعيدة بما قدمته ابنتها حنان مطاوع في مسلسلي سره الباتع ووعود سخية.

وأضافت "سهير" في مداخلة هاتفية لبرنامج "مساء دي إم سي" على فضائية "دي إم سي" اليوم الثلاثاء، أن الكثير كانوا يروا ضرورة أن تقدم حنان مطاوع بطولة مطلقة، قائلة: كان مطلب شعبي وكل اللي أقابلهم يسألوني ليه حنان متعملش بطولة مطلقة لأننا مش بنشبع منها، ولما عملت بطولة مطلقة في وعود سخية قالوا لي شوفتي بتنور الدنيا إزاي".

وتابعت: "دلوقتي بقول الحمدلله أن حنان بنتي واصلة بصدقها في عملها للناس، وحبها لفنها خلى الناس مصدقينها"، موضحة أن حنان مطاوع بدأت مشوارها الفني بأدوار قصيرة وهو ما ساهم في ثقل موهبتها وأفادها في اكتساب خبرة كبيرة، قائلة: "حنان واصلة للناس بحبها لفنها وصدقها فيه، هي اعتنقت الفن والناس والفن حبها وهي علاقة تبادلية بينها وبين الناس".

وأردفت: "حنان لما بدأت حاجات صغيرة كانت لمصلحتها لأن اللي بيدخل قلب الناس قطرة قطرة بيمتلك الدنيا كلها ويكتسب خبرة قطرة قطرة يبقى شلال ومحيط لو صادق وموهوب، وحنان دلوقتي بقت محيط ملوش آخر".

فيديو قد يعجبك: