• شهيرة تكشف تفاصيل آخر لقاء جمعها بالفنان فاروق الفيشاوي

    04:45 م الخميس 25 يوليه 2019
     شهيرة تكشف تفاصيل آخر لقاء جمعها بالفنان فاروق الفيشاوي

    فاروق وشهيرة

    كتب- مصطفى حمزة:

    كشفت الفنانة شهيرة تفاصيل آخر لقاء لها مع الفنان الراحل فاروق الفيشاوي، قبل دخوله في غيبوبة كبدية، مشيرة إلى أنها قضت معه أكثر من نصف الساعة كانت خلالها روحه المعنوية عالية وحكى لها عن نوادره مع صديقه الفنان الراحل محمود الجندي.

    وكتبت شهيرة تفاصيل اللقاء عبر صفحتها بموقع فيس بوك، وقالت: "فاروق أنت مشيت، هو كده خلاص يعني؟! يا أجدع وأحب خلق الله من إمبارح وأنا مش مصدقة؛ لأن قبلها بيوم كنت عندك في المستشفى وكانت الزيارة ممنوعة بس أنت لما عرفت إني موجودة طلبتني أدخلك وقضيت معاك فوق نص الساعة من المرح والضحك وكأنك لست مريضًا وفي حالة خطرة.

    كنت قويًا ومتجاهلًا ما أنت فيه، وتحكي حكايات من هنا وهناك كأنك تعاني من نزلة برد ونزلت من عندك راضية بروحك المعنوية المرتفعة.

    وأضافت: "لذلك كانت صدمتي كبيرة لما بسأل عنك تاني يوم قالولي أنتِ آخر صديقة شوفتيه في حالته الطبيعية؛ لأنه النهاردة راح في غيبوبة، طب إزاي ده كان كويس إمبارح بروحه العالية ده كان بيضحك ده كان بيحكي على نوادره مع صديقه محمود الجندي وعلى فلان وعلان.

    طب إزاي بسرعة كده. طب إزاي إزاي! سبحان الله (بين طرفة عين وانتباهتها يغير الله من حال إلى حال) دموعي تتسابق مع نفسها ولا تريد أن تهدأ.

    وتابعت "طب إزاي وأنتَ من أعز الأصدقاء للعيلة كلها وانهيار ابني عمرو بالبكاء عندما رأي النعش بتاعك أمامه، وشريط ذكريات أونكل فاروق أمامه، الشهامة والرجولة والجدعنة.

    أنت يا فاروق صاحب المواقف الصعبة مع كل الناس، مستحيل لم تترك بصمة مع كل من عرفك واقترب منك. مع السلامة يا حبيبي، اللهم تقبله بقبول حسن وسامحه واغفر له واعفُ عنه واجعل ليلته أجمل ليلة وثبته عند السؤال ونور قبره واجعله روضة من رياض الجنة فليس هناك "أحن منك علينا يا رحمن يا رحيم"

    0

    إعلان

    إعلان

    إعلان