إعلان

خالد النبوي عن المنافسة في الموسم الرمضاني: "أنا بتنافس مع نفسي طول الوقت"

12:22 ص الأربعاء 04 مايو 2022
خالد النبوي عن المنافسة في الموسم الرمضاني: "أنا بتنافس مع نفسي طول الوقت"

راجعين يا هوى

كتب- محمد جمعة:

قال الفنان خالد النبوي، إن هناك سببين لاختيار دوره في مسلسل "راجعين يا هوى" الذي عرض في الموسم الرمضاني 2022 وذلك بعد أدائه دور الشخصية التاريخية طومان باي في مسلسل "ممالك النار".

وأضاف النبوي، خلال حواره مع الإعلامية لميس الحديدي ببرنامج "كلمة أخيرة"، مساء الثلاثاء، أن السبب الأول هو موجود عامل مشترك بين شخصية طومان باي وشخصية بليغ أبو الهنا، وهو أن الأولى تحكي حدوتة من حكاياتنا وقعت في عام 1517 والثانية تحكي حدوتة اليوم، والسبب الثاني هو أنه دور جديد لم يقدمه من قبل.

وردًا على سؤال الحديدي عن خشيته من المنافسة في سباق الموسم الدرامي الرمضاني؟ قال النبوي: "أنا بتنافس مع نفسي طول الوقت مش مع حد تاني، يعني أنا قدرت أعمل طومان باي وداوود باشا وعلي الحلواني، وبتبقى المنافسة هل أقدر أعمل الدور الجديد ده ولا لأ".

وكشف النبوي سرًا يتعلق به وبالكاتب والسيناريست الراحل أسامة أنور عكاشة، قائلًا: "اللي حصل ده معجزة وشيء مش قادر أصدقه حتى الآن، وده سر لا تعلمه إلا أسرة الراحل وأنا، لأنه دائمًا كان فيه مشروع بيكتبه أسامه أنور عكاشة عشان أمثله، وللأسف ماحصلش في حياته، وده كان اختياره من وقت فيلم المصير، وده فضل كبير من ربنا سبحانه وتعالى".

أفضل 4 عطور للرجال و أسعارها

تعرف عليها
محتوي مدفوع

إعلان

El Market