إعلان

مدحت العدل يطالب بالتحقيق مع المسيئين لابنة عمرو السولية

08:06 م السبت 11 يوليو 2020

مدحت العدل

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت- بهيرة فودة:

طالب السيناريست مدحت العدل النيابة العامة بالتحقيق مع كل من أساء بتعليقات خادشة للطفلة "ليلى" ابنة الكابتن عمرو السولية.

وكتب العدل تغريدة، عبر حسابه الرسمي بموقع "تويتر"،: " هل قرأتم ما كتبه المتحرشون عن صورة ( إبنة الكابتن الخلوق عمرو السولية) التي لم تتعدَ الثلاث سنوات ؟ هل أدركتم مستنقع السفالة والمرض النفسي والتشوه الأخلاقي الذي أوقعنا فيه أمثال ياسر برهامي وَعَبَدالله رشدي ؟ أرجو من النيابة استدعاءهم والتحقيق معهم".


وتعرضت ابنة لاعب الأهلي عمرو السولية، للتنمر عبر السوشيال ميديا، عقب نشر والدها صورة تجمعهما، وهو ما أثار غضب "السولية"، الذي قرر الإبلاغ عن المتحرشين، وكتب عبر حساباته بمواقع التواصل الاجتماعي: "ليلى بنتي عندها ٣ سنين و نص (لسه قالعة البامبرز من كام شهر) الكلام ده بيتقال على طفلة!! أيه اللي يخلى (بني آدم) خنزير ممكن يبص على لبس طفلة ويركز غير أنه فعلاً خنزير؟! ايه المرض ده".

وأضاف السولية، "دول اللي لما بيكبروا بيكونوا مغتصبين ومتحرشين واللي بنخاف على بناتنا وأهلنا ينزلوا الشارع عشان ميتعرضوش لأذاهم، أتمنى الشيوخ اللي بيبرروا للتحرش ولبس البنت يكونوا مبسوطين دلوقتى وهما شايفين اللي بيحصل".

وتابع: "قررت أتقدم ببلاغات لأصحاب الكومنتات دى عشان اللي زى دول مينفعش يكبروا وسطنا قررت أحمى بناتي اللي لسه مشافوش الدنيا وللأسف خايف عليهم يشوفوا كمية القرف والاشمئزاز ده".

فيديو قد يعجبك: