إعلان

عمر الشناوي: "شخصيتي بـ النزوة حقها متاكل" وتشبهني في العطاء بدون تفكير (خاص)

01:01 ص الثلاثاء 14 يونيو 2022

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت- منى الموجي:

قال الفنان عمر الشناوي إنه يجسد دور شاب يُدعى سيف في مسلسل "النزوة" الذي من المقرر عرضه قريبا على منصة شاهد VIP، واصفا إياه بالرجل المعطاء الذي يتحمل المسؤولية في وقت مبكر من حياته.

وتابع في تصريحات خاصة لـ"مصراوي": "سيف يفقد والده ويتحمل مسؤولية أسرته، ومتزوج ضمن الأحداث من الفنانة عائشة بن أحمد، وتقع خيانة نراها من منظور أكثر من شخص، لكل منهم أسباب ومبررات، نرى المسألة من وجهة نظر إنساني، العمل كله إنساني ولا يهدف لوصف الخيانة أنها شيء سلبي وينتهي الأمر على ذلك، ولكن يطرح أبعاد مختلفة واقعية، التناول مختلف".

وأضاف عمر "في الواقع والحقيقة مش ده اللي بيحصل فيه ستات بتتخان وتسامح، وراجل يتخان ويسامح وحكايات منعرفش عنها حاجة مع إنه واقع اتعاش، لكن اتقفل عليه وخلص، وفيه ناس تانية لو عاشت نفس الواقع ممكن الأمر ينتهي بالقتل".

وردًا على نقاط الشبه بينه وبين سيف، قال "يشبهني في العطاء بدون تفكير في نفسي، كنت كده فترة في حياتي، يمكن لسه كده شوية، وهو بيتأذي بسبب ده، دايما بيدي مش بيفكر في نفسه، لكن في الآخر بيكون مش قادر يستحمل إن الآخر يعتبر ده حق مكتسب وواجب عليه، سيف بني آدم حقه متاكل عليه، مع انه مش صح في كل حاجة وعنده جوانب كتير غلط بس بيقدم اكتر ما بياخد".

"النزوة" إخراج أمير رمسيس في تجربته الإخراجية الأولى بعالم التليفزيون، بطولة خالد النبوي وعائشة بن أحمد وعمر الشناوي.

فيديو قد يعجبك: