إعلان

كيف سخر رواد التواصل الاجتماعي من اتصال نانسي عجرم؟

09:50 م الأحد 12 مايو 2019

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- هيثم هلال

حالة من السخرية عمَّت مواقع التواصل الاجتماعي، اليوم الأحد، أحدثتها مكالمة استقبلها عدد كبير من عملاء إحدى شركات الاتصالات تحمل اسم الفنانة اللبنانية نانسي عجرم.

وضجَّت التعليقات الساخرة والهزلية بعد المكالمة التي جاءت في إطار تسويقي للشركة خلال شهر رمضان الجاري، إذ يستمعون لرسالة مسجلة بصوت "نانسي" عند استقبالهم للمكالمة تهنئتهم فيها بالشهر الكريم.

"علاء الشيخ" علقّ ساخرًا: "ماما معلش مضطر أقفل نانسي عجرم على الويتينج"، وقالت "علا عبد الحميد: "يعني إيه أصحى من النوم ألاقي missed call من نانسي عجرم وأجي اتصل يقول لا يمكن! هو إيه الل لا يمكن أنا أهد الدنيا"، أما "علاء الحامولي" نشرت "برنت اسكرين" للمكالمة وزيلها بتعليق: "نانسي عجرم كلمتني النهارده.. متصدر ما تكلمنيش".

وسخر "Mohamed Moustafa"، قائلا: "قاعد في أمان الله مستني المدفع يضرب ، لقيت التليفون بيرن، و طالعلي نانسي عجرم قولت دي تخاريف صيام هو الواحد كان شقي اه لكن مش لدرجه نانسي عجرم يعن ، و بعدين قولت ايه اللي سجل نمرتها على التليفون؟ أنا قابلتها مره في حفله لكن متبادلناش ارقام التليفونات، قولت يمكن كمين و حد في البيت مسجل نمره تليفونه باسمها ، وبعدين ايه اللي يخليها تكلمني قبل الفطار كد ، قولت اقطع الشك باليقين و ارد ، اتاري الشبكه عمله إعلانات إن نانسي عجرم يظهر اسمها وتكلمك وتغنيلك".

الإعلامي مروان محسن، دخل على خط السخرية بنشر صورة "كوميكس" لشاب ينظر لهاتفه، وعلّق عليها: "لما تبقى مستني مكالمة نانسي عجرم". ومع بداية شهر رمضان أطلقت إحدى شركات المحمول حملتها الإعلانية التي يظهر فيها المطرب المصري تامر حسني مع الفنانة نانسي عجرم.

جاوب واكسب مع فوازير مصراوي , للمشاركة أضغط هنا سارع بخروج زكاة الفطر _ زكاتك هتوصل للمستحقين مصراوي هيساعدك أضغط هنا

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان