إعلان

أحمد فهمي: منى زكي أحسن ممثلة في مصر.. ومقياس النجاح مش بالسوشيال ميديا

12:02 ص الإثنين 17 أبريل 2023

أحمد فهمي

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- محمد أبوالمجد:

حل الفنان أحمد فهمي ضيفًا على برنامج "ليك لوك"، والذي يقدمه الفنان عمر متولي عبر موقع يوتيوب ومواقع التواصل الاجتماعي.

وكشف الفنان أحمد فهمي عن رأيه في الفنانة منى زكي ووصفها بالأسطورة، قائلًا: "منى زكي أحسن ممثلة في مصر بفارق كبير عن أي حد، لأنها اتحطت في مرتبة الأساطير".

وقال "فهمي": "منى زكي زيها زي فاتن حمامة وسعاد حسني وشادية وهي في الحتة دي وتتقارن بيهم وتعدي ناس منهم".

وعن هشام ماجد، قال: "أخويا اللي اتربيت معاه من وإحنا عندنا 12 سنة، وكريم فهمي أخويا بجد".

وخلال الحلقة عرض عمر متولي صور لفنانين ليختار منهم أحمد فهمي المفضل له فاختار بين أحمد زكي ونور الشريف الفنان نور الشريف، وبين الفنان محمود عبد العزيز والفنان يحيى الفخراني، اختار الفنان محمود عبد العزيز، ومن نجمات الزمن الجميل قال إن فنانته المفضلة هي شادية كونها تغني وتمثل وقدمت الكوميديا ونجحت فيها.

وعن مقياس النجاح في الوسط الفني، أوضح فهمي: "عمري ما اشتريت لايكات أو مشاهدات على صفحاتي، واتعمل عليا حملات إليكترونية كتير بعد مسلسل رجالة البيت، والمفروض لكل شخص أن يكون لديه خط دفاع بدلًا من تزييف النجاح، ومقياس النجاح ليس بالسوشيال ميديا، وأنا كنت زمان برد على الناس بطبيعتي وبتعامل عالسوشيال ميديا كأنها الواتس أب".

وأردف: "أنا بقيت بتعامل أني هعمل أعمال تعجبني أنا كهاوي وفيلمي ومسلسلي الجديد ماشيين بالشكل دا والنجاح بتاع ربنا ولا عمري هزق بالسوشيال ميديا، وكريم عبد العزيز وأحمد حلمي وأحمد السقا وأحمد عز هما الأكبر في مصر وملهمش في السوشيال ميديا، وعندهم رصيد من قبل السوشيال ميديا".

جاوب واكسب مع فوازير مصراوي , للمشاركة أضغط هنا سارع بخروج زكاة الفطر _ زكاتك هتوصل للمستحقين مصراوي هيساعدك أضغط هنا

فيديو قد يعجبك: