إعلان

"بنته قطعت قلبنا".. صاحبة فيديو اعتداء كمسري قطار منوف تكشف تفاصيل الواقعة

11:25 م الثلاثاء 13 يوليه 2021
"بنته قطعت قلبنا".. صاحبة فيديو اعتداء كمسري قطار منوف تكشف تفاصيل الواقعة

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- محمد خميس:

كشفت هناء زكي، صاحبة فيديو اعتداء كمسري قطار منوف على مواطن وابنته، تفاصيل الواقعة، قائلة: "الواقعة تمت في قطار منوف، وقمت بالتصوير بعد سماعي لضجة كبيرة وصريخ لطفلة بصيت بسرعة وافتكرت في الأول إنها مخطوفة أو واقعة ".

وأضافت "زكي" في مداخلة هاتفية لبرنامج "كلمة أخيرة" على فضائية "ON E" اليوم الثلاثاء: "فوجئت بأن الناس بتقول أن مساعد الكومسري ضرب الرجل بالقلم عشان زود محطة زيادة عن ثمن التذكرة وحدثت الواقعة في قرية "الحامول "، فالكمسري بيقوله طلع 21 جنيه فرق التذكرة فوالد الطفلة قله والله العظيم ما معايا فلوس ".

وتابعت: "أن بعض الركاب عرضوا دفع الأموال المطلوبة للكمسري الغرامة المطلوبة من مواطن في القطار، لكن رفض الكمسري الأمر، وقمت بتصوير الواقعة"، موضحة: "والد الطفلة قال للكمسري هدفع الفرق في المحطة لما أوصل البلد، قاله والله ما أنت نازل ولازم اسلمك للشرطة وعندما بادرت بعرض دفع الفرق وقلتله حرام عشان بنته اللي بتعيط وقطعت قلوب كل الركاب"، فكان رده، قائلًا: "لا مش هاخد غير منه هو ولو ماجبش هوديه الشرطة ".

وأردفت، صاحبة فيديو اعتداء كمسري قطار منوف على مواطن وابنته: "صوتي راح من الصراخ لأن الكومسري إستفزني لرفضه أخذ الفلوس وبيقول لا لازم اسلمه ولازم يتحقق معاه عشان نعرف هو تبع مين أصلاً ؟! إزاي يعمل كده ؟ليه بيعمل كده ولصالح مين ؟!"، مؤكدة أن تطبيق القانون في تحصيل الثمن الخاص بالتذكرة لابد أن يكون بروح القانون"، متسائلة: "هل فيه نص في القانون بيقول لازم تبقى الفلوس من جيبه ؟".

فيديو قد يعجبك: