إعلان

"حد قاله معلومة غلط".. أول تعليق من عمر كمال على أزمة شاكوش مع "حاجة مستخبية"

03:52 م الخميس 07 يوليه 2022

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب-وائل توفيق:

كشف مطرب المهرجانات عمر كمال عن موقفه تجاه التصريحات التي أدلى بها حسن شاكوش متهما صناع أغنية "حاجة مستخبية" بسرقة لحنها من أغنية تركية.

وقال كمال أثناء استضافتها في "et بالعربي": "حسن ميقصدش، حسن طيب، وأكيد حد قايله معلومة غلط، فهو قال المعلومة بشكل مش صح طبعا، فصناع الأغنية اتضايقوا، صناع الأغنية طبعًا مدين ومحمد عاطف وأحمد إبراهيم ومحمد حماقي، مينفعش نقول عليهم سرقوا الأغنية".

تابع: "مينفعش نقول على حماقي، دي ناس كبيرة، ودول ناس قبل ما أحنا نخش المجال كانت مكسرة الدنيا، ليهم كل الاحترام والتقدير، في الكلام في وكل حاجة، مش عايز أكرر واعتذرلهم، هم عارفين أنا كعمر، بكنلهم حب أقد إيه، وإن شاء الله ممكن ترجع بنت الجيران تاني".

وأضاف: "مينفعش الصيغة دي عليهم، وحسن طيب، أنا تواصلت معاهم في الأول من أول بنت الجيران وبعدين عملنالهم فيديو، وبعدين اتحرجت، بنت الجيران فتحت مجال لحاجات كتير جدا، بنت الجيران مش وحشة، اتسمعت في كالعالم، مفيش أغنية مصرية في سنتين جابت 680 مليون، إنت معلم في 7 سنين جابت مليار، فبنت الجيران مش حاجة وحشة يعني".

وكان حسن شاكوش قد قال أثناء استضافته في برنامج "الحكاية" مع الإعلامي عمرو أديب على شاشة قناة "إم بي سي مصر" أن لحن أغنية النجم محمد حماقي "حاجة مستخبية" الذي وضعه الملحن محمد مدين، مسروق من أغنية تركية، قبل أن يقوم هو باقتباس نفس اللحن لمهرجان "بنت الجيران" الذي قدّمه مع عمر كمال.

فيديو قد يعجبك: