إعلان

نجل عبدالرحمن أبو زهرة يرد على شائعة امتناع والده عن تناول الطعام: كلام فارغ ومأساة تريند

01:54 م الإثنين 06 يونيو 2022

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت- منال الجيوشي:

رد الموسيقار أحمد أبو زهرة، على أحد المواقع التي كتبت على لسان أسرة الفنان الكبير عبدالرحمن أبو زهرة، أنه امتنع عن تناول الطعام ولم يستجب للعلاج.

وكتب: "مأساة التريند، منذ تدهور حالة الوالد الصحية اللي تقريبا مصر كلها تعرفها من كتر ما الصحافة والمواقع والإعلام وبرامج الفضائيات بتحاصرنا وبتكلمنا بمنتهي الإلحاح ده غير طبعا إن اللي اكتشفناه إن الكل لا يبحث إلا عن تريند والكل يبحث عن إنه يكون أول واحد يكتب خبر أو بينشر خبر أو ياخد أحاديث ومعلومات مني أنا أو إخواتي عن صحته بغض النظر عن ظروفه هو وصحته بجد وبالفعل وبدون النظر لمدي الضغط العصبي اللي بنتعرض له احنا كأسرة".

وتابع: "المأساة في التريند بقي هي كمية الإشاعات اللي بتطلع وكمية الكلام الفارغ اللي بنقراه على لساننا إذا كان أنا أو إخواتي، وده طبعا مصدر إزعاج كبير لنا كلنا".

وأضاف: "يا أهل الاعلام والمواقع نرجو منكم تحري الدقة واحترام رغبة الأسرة في فترات الضغط الشديدة إذا كنا عاوزين نتكلم أم لا لأن مفيش حد ممكن يتخيل ولا يحس بالظروف اللي بيمر هو واحنا بها".

وأشار إلى أحد الأخبار المفبركة قائلا: "الخبر اللي تحت طبعا كلام فارغ ومفيش حد من أسرته قال الكلام ده نهائي وده مثل بسيط اللي قصدته في كلامي".

وكان الفنان عبدالرحمن أبو زهرة قد نقل إلى المستشفى منذ فترة، وكشف نجله بعدها عن استقرار حالته الصحية.

فيديو قد يعجبك: