إعلان

فيديو| أحمد فريد يكشف كواليس مشهد "وقوعه" في "فلانتينو"

03:48 م الإثنين 04 مايو 2020

احمد فريد

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب-مصطفى حمزة:

كشف الفنان أحمد فريد بالفيديو، عن الصعوبات التي واجهها أثناء تصوير أحد مشاهده في مسلسل "فلاىنتينو"، الذي يقوم ببطولته الفنان عادل أمام .

فريد نشر عبر صفحته بموقع "إنستجرام"، فيديو يوضح الصعوبات، وكتب: " حبيت أشارككم معايا، وأنا بصور مشهد " الوقوع " وصعوبة التصوير الخارجي.. لازم تشوفوا لحد أخر ڤيديو، جمعتلكم مجموعة ڤيديوهات اثناء تحضير المشهد، واللي جالي تعليقات كتير عليه ، إنه كان طبيعي جداً وفي اللي اتأثر من المشهد ده لتعب "شريف" "

وأضاف " في الحقيقة وأنا بصور مشهد خارجي بين الناس في مكان عام زي شارع أو مستشفي أو جامعة أو آي مكان خارجي ، بتكون دي الأجواء اللي إنتوا شايفنها، ناس كتير جداً متجمعين عاوزين يشوفوا احنا بنعمل ايه، وفي اللي بيجي يقطع تركزي عشان بيسألني انت بتصور ايه ،وأصوات عاليه وناس بتتكلم ،وبالرغم كل ده مطلوب مني أني " اسمع توجيهات المخرج كويس، واظبط حركتي للكاميرا ازاي مع مدير التصوير ،و وقفتي هاتكون فين بالظبط عشان ماخرجش بره الكادر، والأهم من كل ده هو ..... التركيز والاداء اللي هاعمله أول ماسمع كلمة أكشن ، عشان يطلع في الاخر زي ماشوفتوه "

وأكمل فريد: "مشهد زي ده بتشوفوه على الشاشة لمدة دقيقة أوأو دقيقتين ممكن نجهز فيه ونحضره ونصوره في ساعتين، ولكن بالرغم من التعب والإرهاق الزهني والبدني اللي بعاني منه أثناء التصوير، واللي ممكن أفضل ١٥ أو ١٨ ساعة بصور إلا ان شغفي وحبي وعشقي للتمثيل بينسيني كل التعب ده".

واختتم بالقول: "ملحوظة مهمة: التصوير ده كان في شهر أكتوبر اللي فات قبل أحداث الكورونا، عشان ماحدش يفكر إننا بنصور الأيام دي وربنا يحفظ كل أصدقائي وزمايلي اللي بيصوروا الأيام دي ".

“فلانتينو” بطولة عادل إمام، دلال عبد العزيز، داليا البحيري، محمد كيلاني، رانيا محمود ياسين، أحمد فريد، وفاء صادق، طارق الإبياري، حمدي الميرغني، هدى المفتي، إنعام الجريتلي، والمسلسل من تأليف أيمن بهجت قمر، وإخراج رامي إمام.

View this post on Instagram

حبيبت اشارككم معايا وأنا بصور مشهد " الوقوع " وصعوبة التصوير الخارجي.. لازم تشوفوا لحد اخر ڤيديو. جمعتلكم مجموعة ڤيديوهات اثناء تحضير المشهد واللي جالي تعليقات كتير عليه ، انه كان طبيعي جداً وفي اللي اتأثر من المشهد ده لتعب "شريف" ... في الحقيقه وأنا بصور مشهد خارجي بين الناس في مكان عام زي شارع أو مستشفي أو جامعه أو آي مكان خارجي ، بتكون دي الأجواء اللي إنتوا شايفنها ، ناس كتير جداً متجمعين عاوزين يشوفوا احنا بنعمل ايه وفي اللي بيجي يقطع تركزي عشان بيسألني انت بتصور ايه وأصوات عاليه وناس بتتكلم وبالرغم كل ده مطلوب مني أني " اسمع توجيهات المخرج كويس واظبط حركتي للكاميرا ازاي مع مدير التصوير و وقفتي هاتكون فين بالظبط عشان ماخرجش بره الكادر والأهم من كل ده هو ..... التركيز والاداء اللي هاعمله اول ماسمع كلمة أكشن 🎬 عشان يطلع في الاخر زي ماشوفتوه " مشهد زي ده بتشوفوه علي الشاشة لمدة دقيقه أو دقتين ممكن نجهز فيه ونحضره و نصوره في ساعتين. ولكن بالرغم من التعب والإرهاق الزهني والبدني اللي بعاني منه اثناء التصوير واللي ممكن أفضل ١٥ أو ١٨ ساعه بصور إلا ان شغفي وحبي وعشقي للتمثيل بينسيني كل التعب ده😊 ملحوظة مهمه : التصوير ده كان في شهر اكتوبر اللي فات قبل احداث الكرونا عشان ماحدش يفكر اننا بتصور الأيام دي وربنا يحفظ كل أصدقائي وزمايلي اللي ليصوروا الأيام ده 🤲🏼❤️ #احمد_فريد #كواليس #تصويري #في #مسلسلات #رمضان #مسلسل_ڤلانتينو_رمضان_٢٠٢٠ #مع #الزعيم #عادل_امام

A post shared by Dr.Ahmed Farid د/احمد فريد (@ahmedfaridofficial) on

جاوب واكسب مع فوازير مصراوي , للمشاركة أضغط هنا سارع بخروج زكاة الفطر _ زكاتك هتوصل للمستحقين مصراوي هيساعدك أضغط هنا

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان