إعلان

"مفيش غيرنا يا جزيرة؟!".. تامر أمين: القنوات الإرهابية هدفها هدم مصر

10:49 م الأربعاء 07 أكتوبر 2020
"مفيش غيرنا يا جزيرة؟!".. تامر أمين: القنوات الإرهابية هدفها هدم مصر

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- محمد خميس:

قال الإعلامي تامر أمين، إن العدو أدرك أنه لا يمكن هزيمة مصر عسكريًا، لذا استبدلوا الحروب العسكرية، بحروب جديدة أدواتها الإعلام، مشيرًا إلى أن أبرز هذه الأدوات هي القنوات المعادية لمصر، متابعًا: "هاتولي بس بلد في أي مكان في العالم يبقى فيه قناة واتنين وثلاثة اتعملوا عشان يكسروا فيها".

وأضاف "أمين" في خلال تقديمه لبرنامجه "آخر النهار" على فضائية "النهار" اليوم الأربعاء: أي بلد بيبقى ليها معارضين سواء للرئيس أو للحكومة، قائلًا: "القنوات المعادية هدفها هدم مصر، العديد من البلدان خرجت فيها مظاهرات، وأمريكا خرج فيها 3 ملايين أمريكي، لكن لم تنشأ القنوات لمهاجمة الحكومات مثلما فعلوا مع مصر".

وتابع: "الجزيرة عملت قناة لمصر أسمتها الجزيرة مباشر مصر، لا توجد الجزيرة مباشر السعودية ولا قطر ولا تونس، مصر بس اللي يتعملها قناة، تمسك الشاكوش وتدب في مصر، هو مفيش غيرنا يا جزيرة"، متابعًا: "القنوات الإعلامية مشروع استثماري، الإعلامي والمخرج والمنتج والمعدين يتلقون رواتبهم من أموال الإعلانات، أما قنوات الإخوان ليس فيها إعلان واحد، فمن أين لهم بالأموال، القنوات اللي مفيش فيها إعلان واحد يوحد ربنا، يعني مفيش فلوسس يبقى الصرف منين. تبقى قنوات بيزنس ولا سياسة؟".

واختتم مقدم البرنامج، قائلًا: الجزيرة منفعتش راحوا لأردوغان وعملوا قنوات بتضرب في مصر بس.. كله ضرب مفيش شتيمة، ومصر هي الجائزة الكبرى والهدف بالنسبة لهم"، مؤكدًا: "لو وقفنا على رجلنا هنخوف أي حد لأننا أعظم قوة وعندنا شعب وجيش وإرادة وحراسة وبركة من ربنا وعشان كده إحنا نخوف".

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان