إعلان

سمير صبري يكشف عن أمنيتين للراحلة تحية كاريوكا

09:00 ص الأربعاء 02 فبراير 2022

سمير صبري (1)

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت- بهيرة فودة:

كشف الفنان سمير صبري عن أمنيتين للراحلة تحية كاريوكا، خلال حلقة نقاشية بعنوان "فن العمر الجميل"، ضمن فعاليات معرض القاهرة الدولي للكتاب بدورته الـ 53.

وقال صبري: "تحية كاريوكا كانت ست جميلة أوي وبتعتبرني ابنها وعرفتها في آخر 10 سنوات من عمرها، بعد طلاقها من فايز حلاوة، وعاشت في شقة أهدتها لها سيدة كويتية لتعيش بها".

وتابع: "كانت تقولي عملالك البن اللي بتحبه وأروحلها، وفي مرة بتقولي عارف يا سمير نفسي أعمل عمرة وبقالي مدة مروحتش من بعد ما حجيت، وقالولي هناك فيه مستشفى حلوة للعيون أعمل عملية عيني بس مش معايا فلوس".

وأكمل: "وبالصدفة كنت في حفلة بنفس اليوم بها رجل يدعى عادل بغش يقول لي سمو الأمير فيصل بن الأمير فهد يعرف إنك قريب من تحية كاريوكا، ولو احتاجت حاجة قولي فقلت له على أمنيتها وأداني رقم تليفونه".

واستطرد: "ورد عليا بعد يومين وبالفعل راحت عملت العملية والعمرة، وفي يوم تاني قالت لي نفسي أروح إسكندرية، وبرضو في نفس اليوم قابلت الراجل اللي اسمه عادل بغش وقالي سمو الأمير بيسأل مش محتاجة حاجة؟ قولتله نفسها تسافر الإسكندرية، ولقيته بيقولي تاني يوم، فيه كابينة على البحر في المعمورة موجودة للست تحية وبها كل مستلزماتها وقعدت هناك شهر".

وظهر الفنان سمير صبري على "كرسي متحرك"، رفقة المختصين بالحلقة النقاشية للمعرض أمس الثلاثاء، وذلك بسبب إجرائه عملية جراحية في قدمه منذ أيام.

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان