إعلان

"إحنا في جهاد".. صابرين ترد على هجوم البعض على التصوير في ظل كورونا

05:51 م الثلاثاء 21 أبريل 2020

الفنانة صابرين

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت - ياسمين الشرقاوي:

قالت الفنانة صابرين إنها التزمت بالبقاء في المنزل مدة الـ14 يومًا التي طالبت الدولة بها للحد من انتشار فيروس كورونا المستجد (كوفيد - 19).

وأضافت "صابرين"، خلال مداخلتها مع برنامج "الستات ميعرفوش يكدبوا" عبر قناة cbc، أن مطالبات الفنانين للجمهور بعدم الخروج من المنزل، قوبلت بالسخرية من البعض، خاصةً في ظل استكمال الفنانين تصوير أعمالهم الفنية.

وتابعت: "أنا اضطريت للنزول بعد ما التزمت فترة الـ14 يوم، عشان الشغل ميوقفش، ونظرا للمسؤولية الجبارة اللي بتبقا على الواحد إن بتبقى حاسة أنك لومنزلتيش في ناس كتير هتقعد في البيت، هي مش مسألة مادية قد ما مسألة معنوية إنك برأي واحد هتوقفي سير عمل كبير، صراع ضمير قوي جدا، بين ولادك ولا الأسر المفتوح بيوتها ولا نفسك!".

وأوضحت: "ممكن لو اتنقلي الفيروس انقله للبيت، أنا مش بضحي بنفسي بس أنا بضحي بوالدتي إن كانت قاعدة معايا أو حد مسن أو حد من ولادي".

واختتمت: "بقول لكل منظومة العمل في رمضان كإعلام وفن وكمسلسلات بقول لكل الناس تحياتي وتقديري وأشكركم زمايلي.. لأننا حاولنا بقدر الإمكان نجتهد.. (إحنا في جهاد برضه يا جماعة والله العظيم) إحنا بنقعد في التصوير بالـ 12 ساعة مش عارفين هنروح ازاي في الحظر".

و تحدثت صابرين عن دورها في مسلسل "ليالينا 80"، المقرر عرضه في رمضان 2020، متمنية أن ينال إعجاب الجمهور.

فيديو قد يعجبك: