إعلان

"عارف مين معاك؟".. شهيرة تكشف تفاصيل المكالمة الأخيرة بينها ومحمود ياسين قبل رحيله

11:20 م الثلاثاء 17 نوفمبر 2020

شهيرة

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- عبد الفتاح العجمي:

قالت الفنانة شهيرة، إن العمل الفني كان حياة زوجها الفنان الراحل محمود ياسين، لافتة إلى أنه حتى آخر أيامه حتى يسألها عن سر عدم نزوله للعمل، وكانت تخبره أنه مريض وبمجرد تعافيه سيعود للتمثيل.

وروّت شهيرة، خلال حوارها ببرنامج "واحد من الناس" مع الإعلامي عمرو الليثي عبر شاشة "الحياة"، تفاصيل مكالمتها التليفونية الأخيرة مع محمود قبل رحيله، حيث قالت إنها لم تستطع البقاء إلى جانبه في المستشفى لأنها أصيبت بنازلة شعبية حادة.

استكملت: "الأربع أيام الأخيرة في حياته جالي نازلة شعبية ومبقتش بروحله المستشفى لإني كنت تعبانة، الغريب رغم إنه كان تعبان قبلها إلا أنه فجأة بقى في حالة ذهنية ووعي عالي جدا، لدرجة إن أنا والولاد قولنا ده خف".

تابعت: "حسنا إنه خف لدرجة إن عمرو محمود ياسين كلمني وقالي: أبويا رجعلي تاني، أول ما دخلت عليه قالي: عمورة إزيك يا عمورة، وسأله مفيش حاجة تعباك، قاله لأ خالص".

استكملت: "عمرو في المرة دي خلاه يكلمني في التليفون للمرة الأخيرة، قولتله: إزيك يا محمود، قالي: إزيك يا حبيبة قلبي، قولتله: أنت عارف مين معاك؟ قالي: إزاي بتسألي السؤال ده، قولتله: معلش أصل صوتي متغير بسبب إني تعبانة ومش عارفة أجيلك، قالي: سلامتك يا حبيبتي".

وتوفي الفنان الكبير محمود ياسين، في 14 أكتوبر الماضي عن عمر ناهز 79 عاما، تاركا من خلفه إرثا فنيا كبيرا.

فيديو قد يعجبك: