إعلان

"من أجل حريتها والتخلص من المرمطة".. سارة نخلة تحرك دعوى خلع ضد زوجها

09:35 م الإثنين 23 ديسمبر 2019

سارة نخلة وأحمد عبدالله محمود

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

نشرت الفنانة السورية سارة نخلة، عبر حسابها الشخصي بموقع "فيسبوك" تدوينة تعلن بها عن رفع قضية خلع ضد زوحها الفنان المصري أحمد عبدالله محمود، قبل حلول العام الجديد.

وكتبت سارة: "بما إنه كان عاماً مليئًا بجلسات لمحكمة الأسرة وغيرها من المحاكم فحبيت ابتدي سنة جديدة بعيدا عن كل دا وكان لازم أخلص بعد مرمطة سنة ونص".

وتابعت سارة: "النهاردة عملت قضية خلع وتنازلت عن كل حقوقي الزوجية مقابل حريتي وطلاقي عشان أبقى فاضية لشغلي وحياتي، الله تعالى قال تسريح ٌ بإحسان وأنا بقالي سنة ونص متمرمطة عشان أحصل على التسريح دا ولكن اضطريت للخلع عشان أنا خلقت حرّة ومش ممكن حد يستعبدني أو يمرمطني وعشان العشرة والعيش والملح و عشان ما يتقالش عليه مخلوع بعد السنين دي كلها كنت مأجلة الخطوة دي".

وواصلت: "بس سبحانك ربي صبرت كتير بالأدب والاحترام بس خلاص، هو شخص مؤدب وعلى دماغي من فوق بس الخلع هو الحل النهائي وفي داهية حقوقي الزوجية مهما كانت، راح من عمري خمس سنين زواج مش هزعل على فلوس بقى".

وأنهت حديثها قائلة: "ألف كلمة مخلوع ولا أسمع إن عندي جلسة جديدة وحدة في ٢٠٢٠ في محكمة الأسرة خلاص فرهدت ولو على الفلوس ربنا بيعوض".

يُذكر أن الفنانة سارة نخلة تزوجت من الفنان أحمد عبدالله محمود، في عام 2015، ودخلت في خلافات معه منذ عام ونصف تقريبا، وشهدت ساحات المحاكم أكثر من قضية بين الطرفين.

سارة  نخلة

فيديو قد يعجبك: