"دعم مالي إضافي".. أشرف صبحي للاعبي المنتخب: "أنسوا اللوائح وأحنا داعمين ليكم"

08:32 م الأحد 30 يناير 2022

كتب- محمد أبوالمجد:

قال الدكتور أشرف صبحي، وزير الشباب والرياضة، إنه كان هناك تحدي كبير أمام منتخب مصر اليوم في مباراته أمام المغرب، وظهر التصميم والإرادة وطريقة اللعب وتفهم لأدوارهم واللعب بطريقة جماعية متماسكة، مؤكدًا: "لما بيكون عندنا إصابة بنلاقي اللي على الدكة زي اللي جوا بالظبط ودي حاجة فريدة في نوعها لازم نعرف الحسابات والتغيرات النهاردة كانت في منتهى الذكاء".

إعلان

وأضاف "صبحي" في مداخلة هاتفية لبرنامج "على مسؤوليتي" على فضائية "صدى البلد" اليوم الأحد: "كل الشكر والتقدير للجهاز الفني والإداري ولأستاذ أحمد مجاهد على ترشيحه للمدير الفني كارلوس كيروش ورؤيته للمدير الفني والاتحاد السابق ورؤية اكمال الاتحاد الحالي، وكل الدعم ليكم لتطوير الرياضة المصرية".

إعلان

وأكد: "شكرًا للبعثة المصرية وأحنا بنقدر هذا وبقولهم أنسوا خالص اللوائح ماشية في طريقة بالاتحاد وأحنا كمان داعمين ليكم ومحفزينكم ماليًا ومعنويًا"، موضحًا: "في دعم مالي إضافي آخر".

وأشار: "في ميزة بالجهاز الفني بياخدوا كل ماتش بماتشه وكل شيء وارد المهم نركز في الفوز ونلعب"، موضحًا: "ربنا يوفقكم والمشكلة في الإصابات اللي بتحصل ودا بسبب الجهد الكبير والحمل التدريبي العالي عكس منتخب الكاميرون، فربنا يكرم ويكون في استشفاء سريع للاعبين".