إعلان

حنان مطاوع تكشف تفاصيل إقناعها بمسلسل "سره الباتع"

10:26 م الثلاثاء 25 أبريل 2023

حنان مطاوع

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- محمد أبوالمجد:

كشفت الفنانة حنان مطاوع، تفاصيل قبولها مسلسل سره الباتع، بعد رفضها له في البداية، قائلة: "المخرج خالد يوسف كلمني واتبسطت جدًا من طلبه أني اشترك في العمل، خاصة أنه من إنتاج شركة سينرجي والمتحدة فكل العناصر شديدة الجذب، ومكنتش عارفة هعمل ايه، وقالي إن المسلسل هيعرض في رمضان".

وأضافت "حنان" في حوارها لبرنامج "مساء دي إم سي" على فضائية "دي إم سي" اليوم الثلاثاء: "قبل ما يشرح لي المخرج خالد يوسف أي شيء اعتذرت له عن المسلسل بسبب تحضيري لمسلسل 30 حلقة آخر كان من المفترض أن يعرض في رمضان أيضًا لكن توقف التصوير فيه"، موضحة: "قلت لخالد يوسف قبل ما تحكي أي حاجه عشان ميبقاش شكلي اعترضت على الدور، وقولتله واضح أن دوري مهم مش هعرف أعمل المسلسلين مع بعض".

وتابعت: "تفاجئت بكلام المخرج خالد يوسف، ولقيته بيقولي إنتي فين بكره الصبح، قولتله في البيت قالي بكره 9 الصبح تعزموني إنتي وجوزك على حاجة، ونورني في البيت وحكى الحدوته وحسيت الحدوته رائعة وأنا على هفة وحسيت أن مصر هي أمي وكل المصريين متيمين بالأرض".

وأردفت: "خالد يوسف دخلني في الحاضر والماضي، ومكنتش أعرف أنا هعمل شخصية ساره ولا صافية، ولكني قلت له هعمل ايه في المسلسل التاني اعتذر عنه وخلاص، قالي اعملي المسلسلين وهيتم التنسيق وتوكلنا على الله، والحمدلله صورنا صافية والمسلسل التاني اتأجل ومتمعلش خالص".

وأوضحت: "شخصية صافية التي قمت بدورها، حسيت إنها أمي وجدتي ورمز للأرض، وعشان كده سموها صافية زي النيل متفانية للحب الحبيب والوطن والأهل حسيتها مصرية وأي مصرية كده"، مؤكدة: "مضيت الدور ومقرتش الاسكريبت ومكنتش أعرف حجم الدور بس أعرف النواة وأنا كان نفسي أعمل حاجه وطنية للكفاح المصري، ضد أي فكر دخيل".

جاوب واكسب مع فوازير مصراوي , للمشاركة أضغط هنا سارع بخروج زكاة الفطر _ زكاتك هتوصل للمستحقين مصراوي هيساعدك أضغط هنا

فيديو قد يعجبك: