إعلان

"صنع بحب".. أمينة خليل عن مسلسلها "الهرشة السابعة

11:09 م الإثنين 27 مارس 2023
"صنع بحب".. أمينة خليل عن مسلسلها "الهرشة السابعة

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- محمد أبوالمجد:

كشفت الفنانة أمينة خليل، تفاصيل دورها في مسلسل "الهرشة السابعة" والذي يعرض خلال شهر رمضان، قائلة: "المسلسل صنع بحب، وكنا حاطين ايدينا على قلبنا وماسكين أيد بعض وماشين في طريق واحد إننا بنشتغل بحب جدًا ومركزين جدًا وكله عامل اللي عليه وزيادة سواء المخرج كريم الشناوي أو ورشة كتابة المسلسل أو المنتج عبدالله أبوالفتوح وكل شخص اشتغل على العمل دا، عمل كل المجهود اللي ممكن يتعمل، ودي خطوات عمل أي عمل ناجح".

وقالت "أمينة" في مداخلة هاتفية لبرنامج "الحكاية" على فضائية "إم بي سي مصر 2" اليوم الاثنين: "ردود أفعال بداية من أول يوم رمضان دي حاجه بتاعت ربنا، وإحنا حتى الآن مش مطمنين، ومش هنطمن إلا لما نخلص حلقات المسلسل وتتذاع، ولكن ردود الفعل خلال الأيام الماضية ادتنا دفعة كبيرة إننا ماشين في الطريق الصح واللي هتوصلنا للنجاح".

وتابعت: "الناس بيكلموني وبيقولولي إحنا حاسين أن المسلسل دا كأنه في بيتنا أو ناس شبهنا وأنه مسلسل طبيعي ودا شيء يبسطنا جدًا لأنه هدفنا من المسلسل، وأن المسلسل ميبقاش أسري ولكنه يعرض كل الأنواع بوجهتي النظر للرجل والمرأة ويعرض الواقع".

وأردفت "أمينة": "كل الممثلين محمد شاهين وعايدة رياض ومحمد محمود وأسما جلال وعلي قاسم، ممثلين عباقرة وبيحبوا الشغل جدًا ومبسوطين وإحنا شغالين مع بعض وإنه ظاهر على الشاشه وأن الناس ملاحظه كده".

وعن التعامل مع الأطفال خلال حلقات المسلسل، ردت: "تعاملنا مع أطفال في مراحل عمرية مختلفة وصعب التعامل معهم وإدخالهم في جو التصوير والاستديوهات وتتوقع منهم تحملهم لأجواء التصوير، وأكتر مشهد صعب كنا مرعوبين وإحنا بنعمله وإحنا بنحمي الطفل وعمره شهر، وكنا حاطين حوالي 6 أو 7 دفايات عشان ندفي الاستديو لأن دي مسئولية رهيبة علينا، ونحمد الله أن المشهد طلع عظيم ومن أحلى المشاهد".

وعن علاقة أسماء جلال بأسرة أمينة خليل، ردت قائلة: "دي أنتيمة محمد شاهين من الصغر وهو بيعتبرها اخته الصغيره ويتدخل في حياتها واتربوا مع بعض كأنهم ولاد خاله وهي بتلجأ له في حياتها وهما أصدقاء مقربين جدًا".

جاوب واكسب مع فوازير مصراوي , للمشاركة أضغط هنا رمضان شهر الخير، تبرع بجزء من مالك لتغيير حياة شخص, للتبرع أضغط هنا

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان