إعلان

بعد السخرية من "صعيدي بقُصة".. أول رد من ريهام حجاج على منتقديها

01:14 م الأحد 25 أبريل 2021

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت- منى الموجي:

بعد السخرية من ظهورها في زي رجل صعيدي، مرتديًا "عمة" يظهر من أسفلها "قُصة- قوصة"، حرصت الفنانة ريهام حجاج على الرد عبر خاصية القصص القصيرة بموقع "إنستجرام"، وتوضيح حقيقة المشاهد التي طالتها سخرية من رواد مواقع التواصل الاجتماعي.

وكتبت ريهام حجاج "هي الناس اللي بتقول إن شخصية زينب ولد صعيدي بقصة !!، بتخترعوا ليه يعني لو اللي بيتكلم مجنون فالمستمع عاقل أكيد إزاي هعمل دور راجل الشخصية اسمها زينب".

وأضافت ريهام حجاج: "زينب يعني زوزو بنت وأول ظهور ليا في الحلقة الأولى يعني مش مفاجأة، وطبيعي لو بنت شعرها كدة ولبست عمة هيطلع ليها قصة ومش معنى انها صعيدية يبقى لازم يبقى شعرها كيرلي زي شخصية مأمونة البنات الصعايدة القمر".

وكتبت في تعليق آخر "حاجة تانية زيب متنكرتش معملتش نفسها راجل، هي بنت بنت واسمها زينب لا ولد ولا اتنكرت في ولد".

كانت بعض المشاهد التي تنكرت فيها الفنانة ريهام حجاج، في زي رجل صعيدي، ضمن أحداث مسلسل "وكل ما نفترق" المعروض في السباق الرمضاني الحالي، أثارت سخرية رواد مواقع التواصل الاجتماعي.

ونشر رواد "السوشيال ميديا" صورًا لريهام مرتدية زي رجل صعيدي: الجلباب الصعيدي والعمة، بينما يظهر من أسفل العمة قُصة، متهمين المسلسل بالاستهزاء بعقلية المشاهد، وجاءت تعليقاتهم على النحو التالي: "هتعرفي تتنكري في دور صعيدي، بص هبهرك"، الاستهزاء بعقلية المشاهد"، " المفروض انه كده ريهام حجاج متنكرة لا وإيه هي متنكرة كأنها راجل صعيدي"، ولازم القُصة علشان ما تبقاش شبه الرجالة فعلا، حاجة يععععع على الاخر".

وكتب آخرون "لك أن تتخيل أن دي ريهام حجاج ومتنكرة في شكل راجل وصعيدي، ما هي زاطت وكل من هب ودب يعمل صعيدي، مش عارفه ليه مع أن الصعيدي معروف أنه راجل"، "والله بحس الناس دي ناسية مين الصعايدة من أول تامر أمين ونسل الأغراب وأبو قوصة"، "صعيدي امريكي عادي يعني"، "هي عاملة راجل صعيدي بقصة"، "قُصه؟ دا لوسي ابن طنط فكيهة معملهاش!"، "تصدقى.. ده أقوى من سعاد حسني ونادية لطفي في للرجال فقط".

"وكل ما نفترق" يشارك في بطولة عمرو عبدالجليل، أيتن عامر، أحمد فهمي، سلوى خطاب، رانيا يوسف، ومحمد الشرنوبي.

تدور أحداث المسلسل حول قصة نور، والتي تقرر عائلة زوجها حسام التخلص منها بعد اكتشاف أسرارهم، ولكن سرعان ما تعود نور للحياة وتبدأ في البحث عن ابنتها المخطوفة والانطلاق في مغامرة بين الماضي والحاضر رفقة شقيقتها زينب.

جاوب واكسب مع فوازير مصراوي , للمشاركة أضغط هنا سارع بخروج زكاة الفطر _ زكاتك هتوصل للمستحقين مصراوي هيساعدك أضغط هنا

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان