إعلان

ميرهان حسين على إنستجرام: مبسوطة بجدل "أيوب"

06:01 ص السبت 26 مايو 2018

ميرهان حسين

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- مروان الطيب:

كشفت النجمة ميرهان حسين، عن سعادتها بالجدل الحاصل حول شخصيتها "رغدة"، والتي تجسدها ضمن أحداث مسلسل "أيوب"، والذي يقوم ببطولته النجم مصطفى شعبان، ويعرض ضمن الماراثون الرمضاني، حصرياً على شبكة قنوات "الحياة"، حيث نشرت ميرهان صورة لها من المسلسل.

وعلقت ميرهان على الصورة قائلة: "الحمدلله مبسوطة أوي بالجدل اللي حاصل حول شخصية رغدة الشخصية اللي بلعبها في مسلسل أيوب.. الجدل ده في حد ذاته نجاح.. وأنا استنيت دور زي ده يتعرض عليا كتير عشان للأسف معظم المنتجين و المخرجين مابيحبوش يغامروا وبيفضلوا يستسهلوا ويكرروا نفس الممثلين والممثلات في نفس الأدوار وإحنا اللي بندفع الثمن تكرار الشخصيات عشان نتواجد".

وأضافت: "الحمد لله أن جاتلي الفرصة ألعب شخصية كنت بتمنى العبها لأني بحب الأدوار المركبة اللي بتعيش صراع داخلي لأن ده إنساني وحقيقي أكتر من الأدوار اللي بتكون فيها الشخصية خيرة على طول الخط أو شريرة على طول الخط، الحياة أعمق من كده و مليانة قصص أقسى من اللي بنقدمها في الدراما.. و زي ما في ناس جدعة في ناس ندلة أوي و في ناس بتحسبها غلط وكل شخص بيحسبها بطريقته".

وتابعت: "كتير بيتخلو عن أخلاقهم و مبادئهم و اقرب الناس ليهم حتى بيتخلو عن نفسهم بسبب الخوف... الخوف من الفقر الخوف من الحوجة الخوف من الدنيا.. دي نماذج موجودة و حقيقية.. هدفنا نقدمهالكم زي ماهي بخطأها و صوابها و تصدقوها... لما تصدقوها يبقا نجحنا".

ولاقي تعليق ميرهان إعجاب وإستحسان من قبل متابعي النجمة على حسابها، وسط العديد من التعليقات التي أشادت بدورها في المسلسل، وعن تغييرها لنمط أدوارها بالأعمال الدرامية بالماراثون الرمضاني هذا العام.

شاهد مسلسلات 2018.. رمضانك عندنا

إليكم أسرع طريقة لتحضير الإفطار من "طبخة ع السريع"

ميرهان حسين

جاوب واكسب مع فوازير مصراوي , للمشاركة أضغط هنا سارع بخروج زكاة الفطر _ زكاتك هتوصل للمستحقين مصراوي هيساعدك أضغط هنا

فيديو قد يعجبك: