إعلان

"اغتصبتها وابن عمتي عذبها".. اعترافات "بحر" المتهم بقتل قاصر في الإسكندرية أمام النيابة

12:52 م الخميس 28 أكتوبر 2021

ارشيفية

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

الإسكندرية– محمد عامر:

أدلى "خالد.م.أ" 22 عامًا، المتهم الرئيسي في واقعة استدراج طفلة وتناوب الاعتداء عليها جنسيًا رفقة ابن عمته وتعذيبها حتى الموت بشقة بعزبة البحر في الإسكندرية، باعترافات تفصيلية عن جريمته أمام ضباط المباحث والنيابة العامة.

واستجوبت جهات التحقيق المتهم وشهرته "بحر" في القضية التي حملت رقم 10738 لسنة 2021 إداري ثان الرمل، وكانت أبرز الأسئلة والإجابات كالتالي:

س: ما قولك فيما هو منسوب إليك من أنك متهم بالاشتراك مع آخر في قتل المجني عليها "سلمي.أ.م" عمدًا مع سبق الإصرار والترصد على النحو المبين بالأوراق؟

ج: هي كانت قاعدة معايا في البيت وعاشرتها جنسيًا وضربتها وعذبتها أنا وحمزة لحد لما ماتت.

س: ما قولك فيما هو منسوب إليك من أنك متهم بالاشتراك مع آخر بخطف المجني عليها بأن قمتم بإبعادها عن ذويها وإيصالها إلى مكان بمنأى عن الأنظار ومواقعتها جنسيًا كرهًا عنها حال كونها لم تبلغ سن الثامنة عشر عامًا ميلاديًا على النحو المبين بالأوراق؟

ج: أنا أقنعتها تطلع معايا الشقة.

س: ما قولك فيما هو منسوب إليك من أنك متهم بالاشتراك مع آخر باحتجاز المجني عليها وذلك دون أمر من أحد الحكام المختصين وفي غير الأحوال التي يصرح بها القانون وكان ذلك مقرونًا بتعذيبها بدنيًا وذلك على النحو المبين بالأوراق؟

ج: أيوة هي كانت قاعدة عندي في البيت.

س: ما قولك فيما هو منسوب إليك من أنك متهم وآخرين بإخفاء جثة المتوفاة إوذلك على النحو المبين بالأوراق ؟

ج: أيوه أنا عملت كده.

س: وما تفصيلات الواقعة تحديدًا؟

ج: اللي حصل أن يوم 22 سبتمبر الماضي حوالي الساعة 9 مساءً كنت قاعد أنا وحمزة على القهوة في عزبة الخمسمائة وبعد كدة لقيت حمزة بيقولي سلمى لسه معدية راكبة توك توك وشاور لها.

فضلت قاعد معاها حوالي ساعة قعدنا نتكلم وأقنعتها تفضل قاعدة وهي بتقولي همشي وأجيلك بكره.. لحد ما أقنعتها تقعد وبعدين حمزة جالنا وقعدنا كلنا ونتكلم.

الساعة 2:30 صباح يوم 23 سبتمبر نمنا احنا التلاتة على نفس السرير .. وحمزة كان عايز يعاشرها جنسيًا ويكسر عينها بسبب الكلام اللي قالته عليه، وبعد كده نمت معاها وعاشرتها جنسيًا وبعد كده حمزة.

ضربتها بالطرة "كرباج"ولسعتها بالسجاير وحمزة هو كمان كان بيضربها وبيلسعها بالسجاير عشان تتكلم وتقول الحقيقة.. وكل ما كانت تكذب كنت بضربها وبخليها تنام تحت السرير.

وفي يوم نزلت وسبتها هي وحمزة فوق في الشقة رجعت لقتها زعلانة وشكلها بتعيط وعرفت أنه نام معاها وعاشرها جنسيًا.. وضربتها بالحديدة.

وفضلت اضربها أنا وحمزة بالطره والخشبة والحديدة عشان اعرف حاجات عن أمها وأبوها، ونزلت ولما رجعت حوالي الساعة 2 صباح يوم السبت بنده عليها من تحت السرير أنا وحمزه مردتش عليا بشدها لقيت جسمها زي ما يكون مخشب قعدت اضغط على بطنها واشربها ميه بس عرفت خلاص أنها ماتت قمت اتصلت بحمدي عشان يجيب التوكتوك ولفتها بملاية حمرا وأول لما وصل شلتها وركبتها التوكتوك أنا حمزة.

وقلت لحمدي اطلع بينا على المستشفى عشان هو مكنش عارف حاجه وقعدنا لف في الشوارع عشان الكاميرات لحد لما وصلنا عند مقابر خورشید شلتها ورميتها وبعد كده لقيت حمدي خايف وبيرتعش خليته يركب ورا وأنا سوقت التوكتوك.

وبعد 3 أيام كنت في مكان اسمه الطابية لقيت الحكومة بتخبط عليا ومسكوني ودوني القسم.

س: متى وأين حدث ذلك ؟

ج: هو أنا وحمزة شوفنا سلمي يوم 22 ويوم ما وديتها عند المقابر كان يوم 2 أكتوبر واتقبض علي من كام يوم وأنا موجود في الطابية.

س: ومن كان برفقتك آنذاك ؟

ج: كنت أنا وحمزة أول ما شوفناها، ويوم ما رميناها عند المقابر كنت أنا وحمزة وحمدي.

س: وما هي طبيعة علاقتك بحمزة وهل من ثمة خلافات ؟

ج: هو قريبي وزي أخويا ومفيش بينا خلافات.

س: وما هي طبيعة علاقتك بسلمى وهل من ثمة خلافات فيما بينكما؟

ج: هو أنا كنت اعرفها من قبل رمضان اللي فات وكنت بعاشرها.

س: وهل نمى إلى علمك عمر المتوفاة إلى رحمة مولاها؟

ج: لا مش عارف سنها بالظبط

س: وهل قمت بمواعدة سالفة الذكر بأنك سوف تقوم بالزواج منها ؟

ج: لا

س: هل كان هناك اتفاق مسبق بينك وبين المتهم حمزة على ارتكاب الواقعة؟

ج: هو كان عارف أننا هنطلع فوق عندي علشان كدا اديته مفتاح البوابة يفتحها

س: وما هي مدة احتجازك للمتوفاة بمحل سكنك ؟

ج: من أسبوع لعشرة أيام.

س: ما هي بداية تعديك بالضرب والتعذيب على المجني عليها أنت والمتهم حمزة؟

ج: من رابع يوم جت عندي.

س: وما السبب الذي دعاك لقيامك بالاعتداء عليها بالضرب أنت والمتهم حمزة؟

عشان كانت بتكدب علينا كتير.

س: هل قمت بالاعتداء عليها جنسيًا؟

ج: أيوه حوالي مرتين.

س: وهل قام المتهم حمزة بالاعتداء عليها جنسيًا؟

ج: أيوه وكانت مرة واحدة.

س: ما هي الأسلحة والأدوات التي استخدمتها أنت والمتهم حمزة في اعتدائك عليها بالضرب؟

ج: "الطرة" ودي كيس مخدة بتتلف كده وحتة خشبة وآخر حاجه بحديدة ولسعتها بالسجاير عند ركبها الاتنين.

س: وما هي الإصابات التي استقرت بالمتوفاة جراء تعديك عليها أنت والمتهم حمزة؟

ج: هي في خبطه في رأسها من الحديدة وفي رجليها وفي رجلها وفي ضهرها وأيدها وكانت في جسمها كلها.

س: وكيف نمى إلى علمك بوفاة المجني عليها؟

ج: أنا بعد لما رجعت الشقة عندي وهي كانت نايمة تحت السرير ولما ندهت عليها مردتش بشدها لقيتها مخشبة وطالع منها ريحة وحشة عرفت انها ماتت.

س: أنت متهم وآخرين بإخفاء جثة المتوفاة وذلك على النحو المبين بالأوراق ؟

ج: أيوه أنا عملت عملت كدة .

كان قسم شرطة الرمل ثان تلقى بلاغًا من الأهالي بوجود جثة طفلة متوفاة مسجاة على الأرض أمام مقابر خورشيد طريق "الإسكندرية– القاهرة" الزراعي.

انتقل ضباط وحدة مباحث القسم، وتبين من الفحص أن الجثة لفتاة في العقد الثاني من العمر بها أثار تعذيب شديد وإصابات بمختلف أنحاء الجسم، وبجوارها بعض المتعلقات.

وتوصلت خطة البحث إلى تحديد شخصية المتوفاة وتدعى "س.أ.م.م" وشهرتها "منه"، 14 عامًا، مقيمة بعزبة المراغي القديمة، بدائرة قسم شرطة المنتزه ثالث.

وتبين أن وراء ارتكاب الواقعة كل من "خالد.م.أ.م" وشهرته "بحر" 22 عامًا، فني الوميتال وابن عمته "حمزة.ص.ع.ح" 20 عامًا، عامل بشركة بترول، مقيم الطابية بمركز كفر الدوار، وصديقهما "حمدي.أ.ح.أ" وشهرته "الدود" 19 عامًا، سائق توك توك.

وأسفرت التحريات عن تحايل الأول والثاني عليها، واحتجازها بعد استدراجها داخل الشقة الخاصة بالأول بمنطقة عزبة البحر، وتناوبهما هو والثاني معاشرتها جنسيًا حال كونها قاصر.

وكشفت التحقيقات قيام الأول والثاني بتعذيبها في مختلف أنحاء جسدها بأدوات مختلفة ومنع الطعام والشراب عنها والاعتداء عليها بالضرب بسبب استيائها من معاشرة الثاني لها وتحدثها عنه بصورة مهينة.

تحرر المحضر رقم 10738 لسنة 2021 إداري ثان الرمل، وباشرت النيابة العامة التحقيق.

فيديو قد يعجبك: