إعلان

"الموت بييجي في لحظة".. آخر كلمات "دعاء" ضحية الطائرة الإثيوبية

11:16 ص الإثنين 11 مارس 2019

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

الوادي الجديد- محمد الباريسي:

‫"روحوا قولوا للي بتحبوهم دلوقتي إنكم بتحبوهم، روح قولها إنك ما تقدرش تستغني عنها، وانسوا إنكم زعلانين سوا، روحي قولي لصاحبتك قد إيه إنتي بتحبيها ووحشاكي سواء كان بينكوا مشاكل أو لا، روحوا قابلوا حد مشفتوهوش من مدة طويلة بلاش تقولوله فكك خلينا واتس آب أو بكرا، احضن أمك وقلها أنا أسف على كل لحظة عدت مزعلك فيها، روحوا صالحوا بعض مهما كان اللي حصل بينكم، أنا أكتر واحدة كانت ضد موضوع المسامحة دي، الموت بيجي في لحظة، ما تقولش لالا موت إيه بس لسة بدري ما تقولش لا أكيد مش هيموت بكرة يعني هبقى أقوله بكرة".

كانت هذه آخر كلمات كتبتها دعاء عاطف عبدالسلام، شهيدة العلم، بنت مركز الخارجة بمحافظة الوادي الجديد، والتي راحت ضحية احتراق الطائرة الإثيوبية، على صفحتها على "فيسبوك"، قبل أن تلقى مصرعها في الحادث.

وسادت حالة من الحزن بين أهالي مدينة الخارجة بالوادي الجديد، مساء أمس الأحد، عقب التأكد من أنباء وفاة دعاء عاطف عبدالسلام، بنت المحافظة في حادث الطائرة الإثيوبية المنكوبة، والتي كانت في طريقها في رحلة علمية لدولة كينيا.

وحصلت دعاء عاطف عبدالسلام، والتي تسكن في حي الزهور بمدينة الخارجة، على درجة الماجستير العام الماضي، وتعمل باحثة بمركز بحوث الصحراء بالوادي الجديد.

ودعاء هي نجلة المهندس عاطف عبدالسلام حجازي، مدير الإدارة الزراعية بمركز الخارجة بمحافظة الوادي الجديد.

وكانت الخطوط الجوية الإثيوبية أعلنت، صباح أمس، عن تحطم طائرة تابعة لها كانت في طريقها من العاصمة الإثيوبية أديس أبابا إلى العاصمة الكينية نيروبي، وعلى متنها 157 راكبًا من ضمنهم طاقم الطائرة، جميعهم لقوا مصرعهم.

فيديو قد يعجبك: