إعلان

أسقطت موتوسيكل.. فتاة تقاوم لصين اختطفا هاتفها بالبحيرة (فيديو)

10:42 ص الخميس 20 ديسمبر 2018

صورة من الفيديو

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

البحيرة - أحمد نصرة:

تداول مستخدمو مواقع التواصل الاجتماعي مقطع فيديو لفتاة لحظة تعرضها للسرقة على يد لصين يستقلان دراجة بخارية في أحد شوارع مدينة دمنهور، بمحافظة البحيرة.

وأظهر المقطع فتاة ترتدي تتحدث في هاتفها أثناء سيرها بالشارع، وأثناء ذلك قدم اللصان من خلفها، واختطف أحدهما الهاتف، إلا أن الفتاة لم تستسلم وقررت مطاردتهما، واستطاعت التعلق بالموتوسيكل وأسقطته واشتبكت معهما بإصرار في محاولة شجاعة لاستعادة الهاتف، ولكن لم يكتب لها النجاح.

وقال ناشر المقطع في تعليقه الصوتي عليه إن حادث السرقة وقع في شارع جلال حوالي الساعة التاسعة من صباح أمس الأربعاء، وأن هذان اللصان اعتادا المرور بالموتوسيكل وسرقة حقائب النساء.

وتباينت ردود مشاهدي المقطع حول سلوك المارة الذين تصادف مرورهم في ذلك الوقت، ومنهم قائد سيارة ملاكي صغيرة، وقائد عربة كارو، وقائد تاكسي .

وقالت أم احمد: "البنت بميت راجل بس اتبهدلت ومحدش ساعدها، وإللي ماشيين دول ميعرفوش إن ممكن أخته أو أمه أومراته ممكن يتعرضوا يكونوا في الموقف ده"

وقالت منى منصور : "بنت جدعة والله وبالنسبه للرجاله إللي في الشارع اللي بيتفرجوا منهم لله".

وقالت آية عبد الصادق: " هى الناس معدية بالعربيات شايفين البنت بيحصل فيها كل ده ومحدش عمل حاجه كان ممكن يحجز ع الموتوسيكل بالعربية وياخدوا حاجه البنت"

وقال أحمد فايز: "والله بقت حاجه تحزن الرجالة معدية بالعربية وإللي ماشي علي رجله، ومحدش ساعدها وهيا توقعهم ،المفروض محاسبة إللي كان راكب العربية وإللي ماشي اكتر من إللي سرق".

وقالت منى عدلي: "سواق التاكسى راجل بصراحة أخد باله من الموقف من مرايته و لف رجعلها بس العربية الكارو عطلته

فيديو قد يعجبك: