إعلان

بالصور- حرب المنشورات تشعل الأجواء بين مؤيدي ومعارضي النظام بسوهاج

03:42 م الخميس 27 يونيو 2013

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

سوهاج - صباح على:

تشهد مراكز ومدن محافظة سوهاج حربا من المنشورات التي يتم توزيعها مؤيدي ومعارضي الرئيس محمد مرسى على المواطنين مع اقتراب يوم 30 يونيو .فقد قام مؤيدي الرئيس من الإخوان وحزب الحرية والعدالة والتيارات الإسلامية بتوزيع مطبوع ورقى يحمل عنوانا" بدل ما تتمرد وقاموا بعرض صور لبعض الإعلاميين ووصفوهم بالحرامية والكذابين.

بينما قامت معارضة النظام بتوزيع منشورات تحض على النزول يوم 30/6 بعنوان "نازل ولا هتتنازل" والتي احتوت على بعض العبارات تدعو إلى النزول فى ذلك اليوم بسبب ما اعتبروه تقصير من الدولة حكومة ورئيس في توفير احتياجات المجتمع.

وأحتوى منشور المعارضة نازل ولا هاتتنازل لازم تنزل علشان الفقير ملوش مكان,وعلشان الأمن والأمان لسه مارجعش ..وعلشان مافيش بنزين ..وعلشان لسه تابعين للأمريكان ..وعلشان بنشحت من الغرب ..وعلشان مشروع النهضة طلع فنكوش ..وعلشان أولادنا اللى أتقتلوا فى رفح .. وعلشان أولادنا أتخطفوا فى رفح.. وعلشان كرامة المصرى لسه مارجعتش .. وعلشان أهداف الثورة لسه ما تحققتش .. وعلشان مستقبلك ومستقبل أولادك .

أما المؤيدين فجاء بمنشورهم "بدل ما تتمرد عمر بلدك وساعد فى حل مشاكلها .. حارب فاسدى النظام القديم وأفضحهم .. علم ولاد بلدك المحتاجين وساعدهم .. حافظ على وحدة البلد ضد المتآمرين والأعداء.. اشتغل وحافظ على بلدك من مصير مجهول"

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان