إعلان

خاص لـمصراوي.. أول تعليق من قبطان السفينة الغارقة في المحيط الهندي بعد إنقاذه

05:32 م الخميس 21 يوليه 2022

الطالب المصري المفقود

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- إسلام لطفي:

قال كابتن السفينة الغارقة في المحيط الهندي "زرريا أسطا" في تصريح مفتضب لـ"مصراوي": "ننتظر سماع أخبار جيدة عن الشابين"، ويقصد الطالب المصري سامح سيد ومحمد جمال.

وكان "مصراوي" قد حصل على صورة من محادثات دارت بين سامح سيد، الطالب المصري المفقود في المحيط الهندي، إثر غرق سفينة، وأخته يحكي خلاله تفاصيل الأزمة محاولًا طمأنتها.

وجاء في الرسائل: "العواميد اللي ماسكة العنابر اللي فيها البضاعة ببتقلع من مكانها وتتشرخ، الوضع بيبوظ كل يوم أكتر أنا فهمت جلال، عايزه بقى تقولي لأمك قوليلها مش عايزه فكك أنا عرفتك واعرفوا من جلال التفاصيل أكتر بس قولت اقولك عشان فعلًا كله خايف خلاص، ومحدش فينا هينزل أنا بقولك عشان لو حصل حاجة متسيبوش حقي يا أميرة ومتقوليش ليها إلا لو حصل حاجة وجابر مش عاوز أمه تعرف".

جدير بالذكر، أن سامح عمل على السفينة بواسطة سمسار، مقابل دفع 60 ألف جنيه، وبعد سفره تفاجئ بتآكل جدران المركب وظهور ثقوب بها، مما جعلهم معرضين للغرق، فطلب من صاحب المركب إصلاحه أو الرجوع لمصر، ولكنه رفض، فبدأ سامح في إرسال فيديوهات إلى أصدقائه للثقوب الموجودة بالسفينة، وطلب منهم نشرها على مواقع التواصل الاجتماعي لكي يضغطوا بها على أصحاب السفينة ويتركوهم للعودة إلى مصر.

فيديو قد يعجبك: