إعلان

الرئيس يتلقى التهاني بعيد ميلاده الـ 61 علي "تويتر"

10:46 ص الخميس 19 نوفمبر 2015

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت-عبير القاضي:

قام مستخدمو مواقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك وتويتر" بتدشين هاشتاج يحمل عنوان "عيد ميلاد سعيد يا سيسي" احتفالا بميلاد الرئيس اليوم الخميس.

وتصدر هاشتاج "عيد ميلاد سعيد يا سيسي" الاعلى متابعة على "تويتر".

أحمد موسى 

1

"العالم يحتفل بك لأنك رئيس مصر، وانت الذي حولتها من بعد ان كانت مختطفه من عصابة اجرامية، إلى وطن عظيم، واليوم 19 نوفمبر الاحتفال بمصر وليس لشخص عبد الفتاح السيسي".

واضاف موسى وهو يبكي، أهنأ عبد الفتاح السيسي، كل سنه وانت طيب وربنا يحميك يا ريس، أدعوا للسيسي لأنه يتحمل ما لا يتحمله بشر ولا يأن ولا يكل، شايل شيله زي جبل أحد، وهو صامد زيه، رغم التآمر ورغم اللي بيحصل من كل حته، وتستحق التفاف الشعب المصري حولك، الراجل ده والله من الشغل للبيت، ومافيش مرة واحده مشي في الشارع وكل همه مصر وبس، وبيشتغل علشان البلد".

شعبان عبد الرحيم

2

"كلمتين وبس، هقولهم ليك يا شعب عايزين نحس ببعض علشان نعدى الصعب، لما الكبير يهتم الناس حواليه تتلم، ياسلام عليك يا ريس راجل بجد يا عم، اتبرع من فلوس لتحيا بلده مصر، وقال علشان خاطرها مش هرضى غير بالنصر، قالنا هنخلي بلدنا جنه وماليانه امانة، ودلوقتي أي فاسد مالهوش ما بينا مكان".

حزب الغد

3

هنئ حزب الغد، الرئيس عبدالفتاح السيسي بمناسبة عيد ميلاده الـ61، متمنياً للرئيس مزيد من الصحة والعافية وأن يمنحه الله القدرة على تحمل المسئولية الكبيرة التي يتحملها.

وقال عبد النبي عبدالستار، المتحدث الرسمي لحزب الغد، في تصريحات صحفية له أمس الأربعاء: إن مصر لن تنسى أبدا دور السيسي التاريخي في إنقاذها من براثن الجماعات الإرهابية وانحيازك وجيش مصر العظيم لإرادة المصريين.

وأعرب عبدالستار، عن أمله في أن يوفق الله الرئيس في تحقيق آماله وأحلامه لمصر والمصريين وأن يوحد الله شمل الأمة المصرية تحت قيادته للحفاظ على كيان الدولة المصرية والتصدي للمؤامرات والفتن والدسائس.

كما هنأ رواد مواقع التواصل الاجتماعي تويتر" الرئيس عبد الفتاح السيسي، بعيد ميلاده .

وقال @MihoShehata 

"كل سنه وانت طيب ياحبيبنا ونور عنينا "

4

وأضاف @dinarsmzy 

"ربنا يخليك لمصر ويسلم الجيش لمصر".

5

وتابع @tamer_maverick 

"صباح الخير عليكى يا مصر صباح الخير على جيشك وشعبك كل سنه وانت طيب ياريس". 

6

وقال @essambara 

"كل سنه وحضرتك طيب ياريس وباحسن صحه واحسن حال والسنه الجايه مصر تبقى قد الدنيا ".

7

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان