إعلان

"عمو دا وحش".. أقوال تلميذة "مدرسة المعادي" بقضية هتك العرض

11:52 ص الثلاثاء 18 يناير 2022

هتك عرض طفلة

كتب- محمود سعيد:

استمعت نيابة المعادي في تحقيقاتها بالقضية 18581 لسنة 2021 لأقوال طفلة 4 سنوات في واقعة تعرضها لهتك العرض من عامل بـ"مدرسة المعادي".

وقال الطفلة أمام النيابة "عمو محمد ده وحش وضربني على دماغي وعورني في ضهري وأنا عضيته من إيده وعلى طول بيوجعني تحت بطني".

وقال والد الطفلة "أنا جيت عشان بنتي اتهتك عرضها، قائلًا إنه منذ 3 أسابيع بنتي عادت من المدرسة "فمامتها قالتلي وهي بتشطفها إن فيها التهابات شديدة.. حطينالها كريمات لحد ما عرفنا بواقعة الطفلة الأولى فربطنا المواضيع وإن ممكن الالتهابات بسبب العامل".

وأضاف الأب "ابتدينا نتكلم مع البنت ومكنتش عاوزه تتكلم في الأول.. وبعد كده قالتلنا عمو محمد - تقصد شهرة المتهم في المدسة - بيدايقني بيجري وراهم ويزعقلهم وبيخوفهم بالعصايا.. وإن عمو محمد شطفني مرتين وبعديها بيغسل إيده.. فاحنا ساعتها اتأكدنا من الموضوع وروحنا القسم".

وحدد المستشار عصام فريد رئيس محكمة استئناف القاهرة، جلسة 25 يناير الجاري أمام محكمة جنايات جنوب القاهرة، لبدء محاكمة عامل مصاعد بإحدى المدارس بمنطقة المعادي، في قضية اتهامه بارتكاب جريمة الاختطاف بالتحايل لـ 5 طفلات بالمدرسة التي يعمل بها، والمقترنة بهتك عرضهن أثناء تواجدهن بدورة مياه المدرسة.

وكان النائب العام المستشار حماده الصاوي، قد سبق وأحال المتهم، محبوسا احتياطيا، إلى المحاكمة الجنائية أمام محكمة الجنايات، في ختام التحقيقات التي باشرتها النيابة العامة.

فيديو قد يعجبك: