إعلان

صلاح الموجي: "أنا مش سوابق .. ياريت اللي نشر الصحيفة الجنائية يكمل للآخر "

02:29 م الأربعاء 03 يناير 2018

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- طارق سمير:

استنكر صلاح الموجي، بطل واقعة الهجوم على إرهابي كنيسة مارمينا بحلوان، نشر الصحيفة الجنائية الخاصة به، وما احتوته من قضايا مخدرات وشجار، قائلاً " ياريت اللي نشر القضايا بتاعتي كان يكمل ويقول إني أخدت فيهم براءات كلهم من سنة 1997 وربنا هداني الحمد لله".

وأضاف " الموجي" في تصريحات لمصراوي، اليوم الأربعاء، أنه لم يقم بأي اجراء قانوني أو ذهب لأي جهة لاستخراج ترخيص سلاح، بينما اكتفى بمطالبة المسئولين عبر برنامج الإعلامي أحمد موسى على صدى البلد بترخيص سلاح له لحمايته.

وتابع، أن لديه 6 أشقاء وهو أكبرهم. وجميعهم خريجو جامعات، ومن بينهم ضابط بالقوات المسلحة، ودكتور نفسي- على حد قوله- مؤكدًا أنه ليس "سوابق" ولديه عائلة كريمة جميعهم متعلمون، وغير مقبول نشر صحيفته الجنائية، دون ذكر حصوله على البراءات فيها.

وقال " مش خايف من أي حاجة وربنا موجود، ويارب كل الناس تهدى عليا شوية"، وعن لحظة هجومه على الإرهابي واحتمالية خوفه من ترصد الإرهابي له، أضاف "لو كنت فكرت في كده ماكنتش هجمت عليه، وقتها مكنش في دماغي أي حاجة غير حماية الناس حتى لو لابس حزام ناسف".

واختتم عن مصير حياته: "هكمل حياتي زي ماهيه وربنا يحميني، وشغلي زي ما هو سائق في مدرسة المعادي، هكمل وكفاية حب المصريين ليا، بعد اللي عملته".

fieash

فيديو قد يعجبك: