إعلان

"مش ندمانة ولم ولن أتنازل عن حقي".. فتاة المنصورة تكشف تفاصيل تعرضها للتحرش

10:40 م السبت 04 يناير 2020
"مش ندمانة ولم ولن أتنازل عن حقي".. فتاة المنصورة تكشف تفاصيل تعرضها للتحرش

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- حسن مرسي:

علَّقت الفتاة زهرة، الطالبة بكلية الهندسة جامعة المنصورة، على تفاصيل تعرضها للتحرش الجماعي ليلة رأس السنة، قائلةً إنها لم ولن تتنازل عن عمل محضر ضد المتحرشين بها.

وأضافت زهرة، خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامى عمرو أديب على فضائية "mbc مصر، اليوم السبت: "أنا فرحانة باللي حصل معايا عشان بعد كده أي بنت تنزل باللي هيّ عاوزاه وماحدش يعملها حاجة"، منوهةً إلى أنها ليلة الحادث كانت متجهةً لتناول العشاء مع صديقاتها بشارع الجمهورية بمدينة المنصورة، ثم فوجئت بتجمع كان في بادئ الأمر مكونًا من 30 شابًّا، معقبةً: "لذا حاولنا الاختباء في أحد محلات الهواتف المحمولة؛ لكن صاحبه طردنا".

وتابعت بطلة فيديو التحرش: "رُحنا استخبينا عند بيوتي سنتر أنا وصحبتي لحد ما الدنيا تهدى، لكن فوجئنا بأن تجمع الشباب يزيد حتى وصل إلى أكتر من 300 فرد، وكانوا ينادون علينا (انزلوا)، وبعد ضغوط من أصحاب البيوتي سنتر اضطررنا ننزل، وفوجئت بشباب بتشد فيَّ وبتلمسني في أماكن مش مضبوطة".

واستطردت زهرة: "ماكنتش حابّة الفيديو ينتشر ويحصل لي فضايح وشوشرة، وعشان كده ماعملتش محضر؛ لكن الشرطة أصرّت على التحقيق في الواقعة، وقالت: إحنا هنجيب لكم حقكم".

وأوضحت الفتاة: "أنا ما اتنازلتش عن المحضر؛ لكن صدمت بالمتهمين اللي تم القبض عليهم؛ لأنهم كانوا بيدافعوا عننا ومش همَّا المتهمين الحقيقيين"، معقبةً: "أنا مش هتنازل عن حقِّي، أنا عاوزة المتهمين يتحاسبوا، ومش ندمانة على لبسي؛ لأن لبسي كان عادي".

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان