إعلان

سيدة تعثر على ابنها بعد 18 سنة غيابًا: "ما كانش عندي أمل إن اليوم ده ييجي"

11:45 م الإثنين 05 أغسطس 2019
سيدة تعثر على ابنها بعد 18 سنة غيابًا: "ما كانش عندي أمل إن اليوم ده ييجي"

كتب- معتز عباس:

عرض برنامج "مساء دي إم سي"، المذاع عبر فضائية "دي إم سي"، تقريرًا لسيدة عثرت على ابنها المتغيب (يُدعى رضا محمد حسين) منذ 18 عامًا؛ عن طريق مواقع التواصل الاجتماعي؛ إذ فقدته وهو في عمر 7 سنوات، في أثناء زيارة إلى والدتها في محافظة الإسكندرية.

وقالت والدة رضا، إنها كانت متوجهة لزيارة والدتها في الإسكندرية قادمةً من أسوان في عام 2001، وخلال وجودها في السنترال اختفى نجلها، وظلت تبحث عنه لمدة يومَين ولم تجده، مضيفةً: "كنت عاملة زي المجنونة ورُحت كل حتة، رُحت مديرية الأمن ودار الرعاية، ما كانش عندي أمل إني أشوفه ولا اليوم ده ييجي.. كنت بادوَّر عليه طول الوقت وأبُص في وشوش الأولاد وأنا ماشية في الشارع، وأقول يا رب ألاقي ابني فيهم، لكن عمري ما يئِست وعايشة في الدنيا عشان ألاقيه".

ومن جانبه، أضاف رضا: "بعد ما تُهت من أهلي ناس لقتني ودخلتني دار رعاية في محرم بك، لكني خرجت ورجعت المكان تاني مرتَين، وبعدين نزلت القاهرة، والحكومة مسكتني، ثم التحقت بدار رعاية في أبي قتادة؛ لكني هربت منها 7 مرات"، متابعًا: "نفسيتي ارتاحت بين أُمي وأُختي، وباشوف شغل دلوقتي".

وقالت شقيقته: "أنا ما كنتش لسه اتولدت؛ ماما كانت بتحكيلي عن أخويا كل حاجة حلوة ووحشة عملها معاها، وإنه عمره ما زعلها في حياتها، وأنا من طريقة كلام ماما حبيته وكنت عايزاه جنبي من كتر ما ماما بتحكي عنه".

فيديو قد يعجبك: