إعلان

زيزي عادل تؤدي مناسك العمرة وتنشر صورًا من أمام الكعبة

02:35 م السبت 11 فبراير 2023

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت- بهيرة فودة:

نشرت المطربة المعتزلة زيزي عادل صورًا، خلال أدائها مناسك العمرة، بالمملكة العربية السعودية، عبر حسابها الرسمي بموقع "فيسبوك".

وظهرت زيزي في الصور مرتدية "عباءة وحجاب"، من اللون الأبيض أمام الكعبة.

وعلقت زيزي على الصور قائلة: "الحمد لله حمدا كثيرا، دعيت وربنا رزقني ونولهالي وفي أيام مفترجة من شهر رجب، الحمد لله انتهيت من أداء العمرة".

وأضافت زيزي: "لأول مرة في حياتي أزور بيت ربنا وإحساس ميتوصفش، راحة لأول مرة احس بيها، شعور بالروحانية وتحس إن روحك في قمة السعادة".

وتابعت: "الحمد لله الذي أكرمني بزيارة بيته الكريم وكتب لي رؤية الكعبة والطواف حولها وملامسة الحجر الأسود الكريم والطواف والسعي بين الصفا والمروة".

وأكملت زيزي: "ربنا تقبل منا ولا تترك لنا دعاء إلا وأجبته ولا ذنبا إلا غفرته وأعنّا على طاعتك وشكرك وتوفنا وانت راض عنا يارب العالمين، اللهم ارزق كل مشتاق زيارة بيتك الحرام".

وكانت زيزي عادل أعلنت اعتزال الغناء، ونشرت مقطع فيديو عبر حسابها بموقع "إنستجرام"، قالت فيه: "أنا طالعة أقول خبر مهم جدا أخذته في حياتي، ويمكن يكون أهم خبر خدته في حياتي، هو قرار الاعتزال، قررت أسيب المهنة اللي أنا بشتغلها".

وأضافت: "يمكن القرار ده ما أخدتهوش امبارح يعني، أخذته من فترة كبيرة، أنا مطلعتش أقولكم الخبر ده، لإني كنت حابة أتكلم مع نفسي ومع الناس القريبة مني جدا، والناس دي دعمتني جدا لما قولتلهم القرار ده، وشجعوني جدا إني أعمل كده، أنا ببعد عن حاجة من أكتر من المغريات في الدنيا، اللي هي الشهرة، وهبعد عن الشهرة والأضواء والفنانين، اللي هي الناس بتقرب منها".

وتابعت: "الفترة اللي فاتت قربت من ربنا جدا، ولقيت القرآن بيقولي إني لازم أكون ملتزمة، لازم أكون على قد ما أقدر أكون ملتزمة، ويمكن تكون مستغربين، إني طالعة بشعري ومش محجبة، ده لإن ربنا لسه ما أنعمش عليا بخطوة الحجاب، وبدعي ربنا إني ألبس الحجاب، وكل حاجة بتيجي خطوة خطوة، مفيش حاجة بتيجي مرة واحدة، فأنا خدت خطوة وإن شاء الله تيجي الخطوة اللي بعدها".

أقرأ أيضا:

"بابا بلغني خبر وفاته وهو منهار".. ابنة سعيد صالح تحيي ذكرى رحيل علاء ولي الدين

فيديو قد يعجبك: