إعلان

"أشهر طفل في السينما" أحمد فرحات.. شاهد كيف تغير شكله

10:47 م السبت 17 سبتمبر 2022

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- وائل توفيق:

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي صور أحدث ظهور للفنان أحمد فرحات أشهر من قدم دور الطفل بالسينما المصرية، في برنامج "الستات" الذي ظهر فيه مؤخرا، وقارن الجمهور بين شكل الفنان عندما كان طفلا وكيف تغير شكله مع مرور السنوات.

وصرح الفنان أحمد فرحات المعروف بـ "أشهر طفل في السينما المصرية"، بأنه على استعداد للمشاركة في الأعمال الفنية بدون مقابل، وذلك أثناء استضافته في برنامج "الستات" على فضائية "النهار".

قال: "أنا كنت بمثل وأنا طفل صغير في مسرح المدرسة، اتخطفت على السينما، وهم خطفوني من فيلم لفيلم، وعمري ما أعرف أخبط على حد، أنا ممكن أرجع لو خبطت على شركات الإنتاج العظيمة دي اللي عامله شغل جميل في مصر دلوقتي، بس أنا إحساسي بنفسي، واحد واخد قلادة الدولة التقديرية مش وسام الدولة ولا بتاع، ده قلادة الدولة، وبعدين الحمد معايا سيدة فاضلة معندهاش تطلعات طبقية، فبمسوط جدا وسعيد جدا".

وأضاف: "وأناراجع حبا في التمثيل والهواية، وعندي استعداد اشتغل ببلاش، إحنا بنعمل إيه؟، إحنا شوية هواه كده مع بعض، أنا بتكلم عن نفسي طبعا، بنعمل أفلام سهرات تلفزيونية، ومعانا المخرج الجميل سامي صالح، شويه كده مع بعض، وبنذيعها في القنوات الفضائية اللي غلبانة، وبنستمتع بنفسنا بس، لكن رجع التمثيل مش في دماغي، مش مش عايز، لأ عايز طبعا، مستعد المنتجين كلهم أهو اشتغل ببلاش".

يذكر أن فيلم "نص يوم" 2021 آخر عمل سينمائي شارك فيه الفنان أحمد فرحات، إخراج حسن السيد، تأليف عبد الرحمن عثمان المرشد، بطولة الفنانين، أحمد عزمي وعلاء زينهم وعبد الله مشرف وأشرف المهندس وأحمد منير وإيناس النجار، وغيرهم.

اقرأ أيضًا:

- "محدش يلبس بنفسجي بعدها" هيفاء وهبي تنشر صورا جديدة والجمهور يعلق.. للتفاصيل اضغط هنا

-بعد أنباء انفصالهما.. بسمة بوسيل تنشر فيديو لنجل تامر حسني مع محفظة قرآن.. للتفاصيل اضغط هنا

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان