إعلان

عيد ميلاد أحمد صلاح السعدني الـ43.. مشكلة مرتبطة بطفولته ورأيه في تكرار تجربة الزواج

04:25 م الجمعة 15 يوليو 2022

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- هاني صابر:

يحتفل الفنان أحمد صلاح السعدني، نجل الفنان الكبير والقدير صلاح السعدني، غدا السبت، بعيد ميلاده الـ 43، إذ أنه من مواليد 1979، وكان ظهوره الأول في عالم التمثيل بمسلسل "رجل في زمن العولمة" أمام والده.

في لقاء سابق ببرنامج "أسرار النجوم"، أجراه السعدني قبل رحيل طليقته وأم ابنيه، تحدث عن تجربة الزواج، قائلا: "أنا على علاقة جيدة مع أم ولادي، وإحنا أصحاب جدا جدا، وعلاقتنا ببعض ممتازة".

وتابع: "شلة المدرسة، في واحد فيهم اتجوز بدري بعد ما خلصنا الجامعة، وكان عمره 20 سنة، واتجوز صغير أوي، واتقابلنا بعد أسبوعين، وسألناه إيه الأخبار، فقالنا (تمام الحمد لله، يا جماعة الجواز حلو)، وبعدها بـ 5 شهور واحد تاني من الشلة سخن وراح متجوز، فسألناه، فرد (يا جماعة الجواز حلو أوي)، وبقينا نقعد معاهم هما الاتنين، والتالت والرابع في الشلة إتجوز، أتاري الموضوع.. كل ما واحد فيهم يتجوز ويتصدم بواقع الجواز، يقول ألبس الباقيين، فيقعدوا مع بعض يتفقوا على حد إنه يتجوز، لدرجة إني دخلت في اللعبة دي قبل كدة".

وأوضح: "الجواز مش وحش، ولكن الروتين في الجواز هو اللي وحش، فأي اتنين متجوزين لو منجحوش إنهم يكسروا الروتين، فالجوازة مش هتكمل".

وأضاف: "أنا بالوضع الحالي، مش عايز أتجوز تاني، وعندي مشكلة من وأنا صغير، إني بحب أقعد لوحدي .. أتفرج على أفلام أوأاسمع مزيكا أو اقرأ ، وأنا بحب القراءة، ولو سمعت إن فيه رواية حلوة بحب أشتريها وأقراها".

يذكر أن أحمد صلاح السعدني، قدم عددا من الأعمال الفنية بالسينما منها "مرجان أحمد مرجان"، "عمارة يعقوبيان"، "وش إجرام"، "مقلب حرامية"، ومن المسلسلات التي قدمها "من أطلق الرصاص على هند علام"، "زهرة وأزواجها الخمسة"، "فرقة ناجي عطا الله".

فيديو قد يعجبك: