إعلان

ميرهان حسين :"فكرت في اعتزال الفن لأني عانيت ومش متقدرة"

08:38 م الجمعة 23 ديسمبر 2022

ميرهان حسين

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

أثارت الفنانة ميرهان حسين قلق جمهورها عقب نشرها تصريحات عبر حسابها بموقع الصور والفيديوهات "إنستجرام"، حول تفكيرها في اعتزال الفن.

وكتبت ميرهان حسين: "أنا أول مرة أقولها، بس أنا فعلا فكرت كتير جدًا أعتزل العمل في الفن لأني كنت شايفة إني مش متقدرة، اتظلمت كتير في هذا الوسط الذي لا يمنح النجومية حسب الموهبة، الوسط الفني للأسف بيخضع كتير للعلاقات الشخصية وبيفرض ناس لا تستحق ويعطي فرص كبيرة لناس تكاد تكون معدومة الموهبة".

وأوضحت:"أنا عانيت كتير من إحساسي إني أستحق فرص أكبر وأكثر تنوعًا في الوقت اللي كان بيتم اختيار شخصيات لأداء أدوار عظيمة لا تشبههم شكلًا ولا مضمونًا لمجرد صداقة فلانة بفلان، واحتضان مصر لغير الموهوبين من جنسيات أخرى مع احترامي التام لأي جنسية وأي فنان أو فنانة عندهم موهبة ولا يقين في الأدوار اللي بيقدموها وبيعملوا المجهود اللازم لأن التمثيل ده مش مجرد وقوف أمام كاميرا لا ده عمل شاق من التخيل والمذاكرة والتقمص والتحمل والصبر وكل ده على أمل التقدير".

واستكملت: "أنا مكنتش عايزة غير تقدير وإعطائي فرص أقدر أعرض فيها أدواتي كممثلة ومغنية وقادرة على تقديم أعمال استعراضية وده اللي كان أساس اختياري في برنامج ستار أكاديمي في لبنان وإيمانهم الشديد إني أملك العديد من المواهب اللي تؤهلني للتقدم في صفوف النجومية خاصة في بلدي مصر".

واختتمت:"حقيقي أنا مش عارفة أقول إيه على كلامك عني .. كلامك عني ورأيك فيا شهادة عظيمة جدًا في حقي لأنه مش أي رأي ده رأي واحدة من القليلات الفنانات العظيمات الرائدات كممثلة كوميديانة ومنتجة كبيرة ذات خبرة طويلة وكبيرة في تمييز الموهبة و الأعمال الناجحة، شكرًا من قلبي يا صاحبة السعادة على استقبالك الجميل ليا و كل كلمة قولتيها عني هي تقدير و تكريم عظيم ليا افتخر بيه شكرًا ليكي ولفريق إعداد برنامجك الجميل".

وتشارك حاليا الفنانة ميرهان حسين في بطولة مسلسل الونش أمام النجم محمد رجب إخراج إسماعيل فاروق.

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان