اللي بيحصل ده مهزلة.. أحمد السعدني يخرج عن صمته قبل عرض مسلسله مع زينة

03:29 م الخميس 01 أبريل 2021

كتبت- ياسمين الشرقاوي:

أعرب الفنان أحمد السعدني عن انزعاجه من بعض الأمور المتعلقة بمسلسله الجديد "كله بالحب"، المقرر عرضه في الموسم الرمضاني المقبل وتقوم ببطولته زينة.

وكتب "السعدني"، عبر حسابه بـ"فيس بوك" منتقدًا أوضاع المسلسل: "الحقيقة أنا عمري ما عملت مشكلة في شغلي وعمري ما اختلفت مع زمايلي إنما أنا اللي بيحصل معايا في المسلسل اللي شغال فيه ٢٤ ساعة مبروحش بيتنا عشان يلحق العرض والواحد ساكت وبيعدي بلاوي عشان الزنقة والظروف، أنا متربي في ستوديوهات كبرنا أنا واللي زيي اللي كان بيتقال عليهم أبناء الفنانين كأنها شتيمة على احترام مهنتنا مواعيدنا ومذاكرتنا وتحضيرنا للشغل احترامنا للكلمة قبل العقد".

وتابع: "للأسف شركة الإنتاج ملتزمتش معايا باتفاقهم اللي على أساسه وافقت اشتغل وكان شرط أساسي لقبولي الشغل معاهم والحقيقة أول مرة أشوف تصميم دعاية عمل فني من أفيشات وبرومو بتعمله زميله في العمل، طول عمري كنت فاكرها من اختصاص شركة الإنتاج الحقيقة أنا ضهري في الحيط أكمل وأقبل بالعبث ده عشان باقي الزملاء الفنانين والفنيين المشاركين في العمل اللي ملهمش ذنب وإلا اقعد في بيتنا واكتفي باللي صورته وأطلب من النقابة تجيبلي حقوقي المادية".

واختتم حديثه قائلا: "في كل الأحوال أنا بعتذر لأي شخص بيحبني عن تواجدي في هذا العمل لأن الحقيقة اللي بيحصل ده مهزلة".

ويشارك السعدني في الموسم الرمضاني المقبل، بمسلسل "كله بالحب"، بطولة زينة وصابرين وهالة فاخر ومصطفي درويش ومحسن منصور، ومن تأليف ورشة أحمد الشخيبي، وإخراج عصام عبدالحميد.

بسم الله الرحمن الرحيم الحقيقة انا عمري ما عملت مشكله في شغلي و عمري ما اختلفت مع زمايلي انما انا اللي بيحصل معايا في...

تم النشر بواسطة ‏‎Ahmed Elsaadany‎‏ في الخميس، ١ أبريل ٢٠٢١
Corno symptom

كورونا.. لحظة بلحظة

كورونا فى مصر

  • 238560

    عدد المصابين

  • 177440

    عدد المتعافين

  • 13972

    عدد الوفيات

كورونا فى العالم

  • 159567737

    عدد المصابين

  • 137233299

    عدد المتعافين

  • 3316451

    عدد الوفيات

إعلان

Masrawy Logo loader

إعلان

  • خدمة الاشعارات

    تلقى آخر الأخبار والمستجدات من موقع مصراوي