إعلان

أمينة باكية: بحب أولادي لدرجة محدش يتخيلها.. وأفلامي مش "سبوبة"

12:33 ص السبت 01 يناير 2022
أمينة باكية: بحب أولادي لدرجة محدش يتخيلها.. وأفلامي مش "سبوبة"

المطربة أمينة

كتب- عبد الفتاح العجمي:

أكدت الفنانة أمينة، أنها بيتها وأولادها وزوجها هم تفكيرها الأول في حياتها، وقالت باكية: "ممكن كل يوم بفكر أقعد من الشغل وأربي أولادي، وبيجي عليا وقت حتى وأنا نازلة على الشغل بحس إن في حاجة فيّا مفقودة، واليوم اللي بأخذ فيه إجازة وأذاكر لأولادي بحس إني أم".

وأضافت أمينة، خلال حوارها ببرنامج "حبر سري" مع الإعلامية أسما إبراهيم، على قناة "القاهرة والناس": "بحس بأولادي قوي وبحبهم لدرجة محدش يتخيلها وساعات بحس إني باجي عليهم وبضغط عليهم في وقتهم".

تابعت أنها تحب التنوع في أعمالها الفنية وتحب التغيير في العمل، قائلة: "أنا طول عمري بجرب وبغير في ألوان الغناء وغنيت في 2009 و2010 أغاني من لبنان، والتغيير بالنسبة لي مطلوب وفي حاجات بتنجح مع الوطن العربي ومتسمعش هنا قوي وبغني كل حاجة وكل الألوان".

وأوضحت أن لها جمهور مختلف عن المطربة بوسي وكلا منهما له لون مختلف، مضيفة: "بوسي صاحبتي وزميلتي وهي لها جمهور وأنا ليا جمهور وبوسي شكل وطعم ولون وأنا طعم ولون مختلف وكلنا بيقدم حاجة مختلفة واللي بيتابعنا عارف كل واحد فينا بيعمل إيه".

ورفضت أمينة، الكلام الذي يثار حولها بأنها تتجه للأفلام من أجل السبوبة، قائلة: "أنا بقدم كلمات وبعمل شغل يخش البيوت، وأعمالي مش سبوبة واتفرجوا على أفلامي ممكن أخد أجر مش كبير ولكن في شركات بتبقى مش على دراية بعملية التوزيع والدعاية فقط".

جدير بالذكر أن برنامج "حبر سري" تقدمه الإعلامية أسما إبراهيم ويعرض على شاشة "القاهرة والناس" كل خميس وجمعة الساعة 11 مساء.

مستلزمات للطوارئ لابد أن تتواجد بسيارتك..

تعرف عليها
محتوي مدفوع

إعلان

إعلان

El Market

خدمة الاشعارات

تلقى آخر الأخبار والمستجدات من موقع مصراوي