إعلان

أماني السويسي:"خليك في بيتك" تحفيزية لجمهوري في مصر والوطن العربي

12:55 ص الثلاثاء 09 يونيو 2020

أماني السويسي

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب-هاني صابر :

كشفت النجمة التونسية أماني السويسي، كواليس اختيار أغنيتها الجديدة "خليك في بيتك" التي طرحتها بطريقة الفيديو كليب عبر قناة لايف ستايلز الرسمية على "يوتيوب".

وقالت السويسي، في تصريحات خاصة لـ"مصراوي": فكرة الأغنية جاءت لما بدأت حالات كورونا عندنا في تونس تصل للزيرو، وإحنا بجد بقالنا فترة طويلة الحالات صفر الحمد لله، ومبقاش عندنا حالات كورونا كتير" ٠

وتابعت:" بجد إحنا التزمنا وقولنا إن الالتزام هو الحل الوحيد، في ظل عدم وجود أي إمكانيات، ودي كانت أبسط الأشياء إننا نعملها، وفعلاً وصلنا لنتيجة".

وأوضحت:" لما جاءت فكرة الأغنية، حبناها تكون تحفيزية خصوصا لمصر والوضع في مصر لحبي الشديد لها، والبلدان العربية اللي لسه فيها فيروس شديد".

وأضافت: "الفكرة كانت تحفيزية ورسالة إن الناس تقعد في بيتها، واننا ممكن نخلق أي حاجة تسلينا في البيت.. ممكن نسمع الأغاني أو نتفرج على أفلام لحد ما تعدي المرحلة دي، ونضحي شوية حتى لو شهر هنضحيه".

وأكملت:" كان عندنا حالات كتيرة، والحمد لله خلقنا مع لايف ستايلز، الموضوع والفكرة، ونفذناها بحاجة بسيطة، التصوير كان في الاستديو والمشاهد اشتريناها، وكان فيه مونتاج احترافي مع فادي حداد، وأظن إن الرسالة وصلت للناس، وده أهم حاجة".

وعن ردود الأفعال: "أحببت تعليقات المتابعين والمكالمات التي تلقيتها من الجمهور الذي تأثر بمضمون الأغنية

الأغنية من كلمات إيهاب عبدالعظيم، وألحان وإشراف موسيقي سامر أبوطالب، وتوزيع موسيقي عمر إسماعيل، مكس وماستر مصطفى رؤوف، وإنتاج لايف ستايلز ستوديوز.

فيديو قد يعجبك: