إعلان

"كامل اعتذاري يابنت عمي".. نجل فكري صادق يوجه رسالة لابنة سعيد صالح

07:24 م الثلاثاء 27 سبتمبر 2022

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- وائل توفيق:

وجه الفنان مراد فكري صادق اعتذارا لابنة الفنان سعيد صالح، بعد حديثه والده الفنان فكري صادق عن موهبة الفنان سعيد صالح باعتبارها موهبة عادية، وذلك أثناء استضافته في برنامج "كلمة أخيرة" على فضائية "أون".

وكتب مراد فكري صادق عبر صفحته الخاصة بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك": "أختي الغالية والفنانة بنت الأصول هند سعيد صالح، طبعا أنتِ تعلمي جيدا عشقي واحترامي وتقديري للنجم الكبير سعيد صالح، وتاريخه منذ صغري حتى تخرجنا أنا وإنت من سنين زملاء، وأخوات من المعهد العالي للسينما، إحنا أكبر من إننا نتكلم على صفحات الفيسبوك يا بنت عمي وعمنا كلنا".

وتابع: "ووالدي بنفسه في كذا لقاء قبل كده قال إن علاقته بالفنان سعيد صالح وعادل إمام كانت علاقة صداقة بعيدا عن الفن واشتغلوا سوا كتير وكل واحد مننا ممكن يقول كلمة عفوية دون قصد غلط، وخصوصا لما تتطلع الكلمة من جيل والده ووالدي لإن ده جيل عظيم، فاهم وواعي وخصوصا إنهم جيل واحد كمان".

وأضاف: "الجيل ده معروف بالحب أصلا لحد دلوقتي كمان، وإن كانت كلمة غلط أو سوء تفاهم حصل بشكل مفاجئ مش معناه إنه غلط لا سمح الله في الأستاذ سعيد أو بيقل من شأنه رحمة الله عليه، وراعوا يا جماعة كبر السن والعفوية في الكلام من الناس الكبار، الناس دي فنانين كبار وأكبر من إننا نلوم عليهم أو نحاسبهم بالكلمة، لأن سعيد صالح ده نجم كبير قوي وفكري صادق فنان كبير برضه، وشكرا وعارفين إن ده مش طبع والدي وإن عمره في الوسط الفني ما زعل حد منه، الحمد لله إحنا ناس في حالنا مش بتوع مشاكل ولا تريند علشان الناس تعرف مين فكري صادق أو نقيس بالتريند شعبية نجم كبير زي الأستاذ سعيد صالح".

وطلب مراد فكري صادق التمهل وعدم إعطاء الأمور أكبر من حجمها الطبيعي، حيث كتب: "بلاش نكبر المواضيع ونشمت في بعض بالسرعة دي، ونعلق لبعض المشانق علشان ممكن الحكاية تتفخم ويبقى موقف ويزعل ناس وإخوات وأصدقاء من بعض عشرتهم وصداقتهم قد عمر جيل كامل زي جيلنا الحالي، واللي حصل بيحصل في معظم البرامج المسجلة وبيحصل أكتر من كده وكلنا عارفين وفاهمين وبيتم ضبط الكلام كله في المونتاج قبل عرض حلقة الضيف وأختى هند سعيد صالح تعلم ذلك لأنها مونتيرة لها بصمتها في فن المونتاج".

واختتم: "الحمد لله وكامل اعتذاري بشكل أخوي لأختي الغالية هند سعيد صالح وللنجم الراحل سعيد صالح وأتمنى كلامي يكون وضح حاجات كتير للناس، شكرا".

فيديو قد يعجبك: