إعلان

لارا إسكندر لـ"مصراوي" عن "كيرة والجن": فرصة لا تأتي كل يوم

01:00 ص الثلاثاء 05 يوليه 2022

كتبت- منى الموجي:

تصوير- محمد معروف:

قالت الفنانة لارا إسكندر إنها لم تستبعد خطوة الدخول لعالم التمثيل، ولكن قررت في بداية مشوارها مع الموسيقى والغناء، أن تكون خطوة مؤجلة حتى عُرض عليها فيلم "كيرة والجن".

وتابعت لارا في تصريحات مصورة خاصة لـ"مصراوي": "قبل (كيرة والجن) كنت أعتقد أن الوقت ليس مناسبا لهذه الخطوة وأنني لست جاهزة، لكن بعد ترشيحي للمشاركة في الفيلم وجدتها فرصة لا يمكن رفضها لأنها لا تأتي كل يوم: التعاون مع المخرج مروان حامد ومع كل النجوم الموجودين في الفيلم".

وعن الشخصية التي تقدمها في العمل، قالت "أقدم شخصية أليكسندرا عجبتني جدا، هي بنت ألمانية عندها قصة مش بنعرفها كلها في الفيلم، وأنا بحب الشخصيات اللي عندها تاريخ وسبب للي بيعملوه ووجع حتى لو مش هنشوف الحاجات دي، بس كنت عايزة أفهمها وأنا بجسد الشخصية".

وأكدت أنها كانت تشعر بتوتر قبل طرح الفيلم في دور العرض السينمائي، كونها المرة الأولى التي كانت تقف فيها أمام الكاميرا، موضحة "أول تجربة تمثيلية مع ناس زي كده، مكانش ينفع أغلط ومفيش مجال للغلط، كان لازم أكون على نفس مستواهم حتى لو أنا مش ممثلة، وفي النهاية التوتر كان موجود لأنها تجربة جديدة".

وشددت على أن الغناء والموسيقى سيظلان أهم شيء في حياتها: "الغنا والموسيقى أهم حاجة في حياتي وأهم حاجة أعمل اللي مبسوطة وفخورة بيها".

"كيرة والجن" تأليف أحمد مراد، إخراج مروان حامد، بطولة كريم عبدالعزيز، هند صبري، سيد رجب، أحمد مالك، هدى المفتي، رزان جمال، علي قاسم، تامر نبيل، سلوى عثمان، وأحمد عز.

أسعار منظمات شنط السفر بالأسواق

تعرف عليها
محتوي مدفوع

إعلان

إعلان

El Market