إعلان

هشام نزيه عن عضوية "الأوسكار": "إحساس لا يوصف.. مش عارف مين اللي رشحني"

12:18 ص الأحد 03 يوليه 2022
هشام نزيه عن عضوية "الأوسكار": "إحساس لا يوصف.. مش عارف مين اللي رشحني"

دور على لوجو مصراوي فى أخبار رمضان وادخل السحب الاسبوعى لتكسب سماعات JBL وموبايل

شروط المسابقه
  • لوجو مصراوي موجود داخل صفحة رمضانك مصراوي، دور على اللوجو وأنت بتتنقل بين أخبار رمضان، وكل لوجو هتلاقيه هيتحسب لك نقطة، وكل يوم فيه لوجو جديد في مكان مختلف، جمع نقاط أكثر وادخل سحب كل 10 أيام، على سماعات JBLوموبايل. يلاسجل إيميلك وابدأ بالاشتراك من هنا

كتب- محمد جمعة:

أعرب الموسيقار هشام نزيه، عن سعادته بدعوة أكاديمية فنون وعلوم الصور المتحركة "الأوسكار" لينضم إلى أعضاء جوائزها في فئة الموسيقى التصويرية.

وقال نزيه، خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامية لميس الحديدي ببرنامج "كلمة أخيرة"، مساء السبت: "في حاجات كثيرة بتحصل بتخلينا نقعد شوية عشان نستوعبها، أنا طول عمري بشوف الأوسكار في التلفزيون في بيتنا، وبالتالي الانضمام لعضوية الأكاديمية إحساس جميل لا يوصف".

وأضاف الموسيقار: "العضوية تمنحني الفرصة للتصويت في مجال الموسيقى التصويرية لمنح الجوائز المختلفة ضمن لفيف من الأعضاء، ويكون لي الحق مشاهدة الأفلام المرشحة للجوائز".

وتابع: "أنا لسه عارف من أيام بسيطة وماعنديش أي فكرة عن كيفية ترشيحي؟ سألت محمد دياب إنت اللي رشحتني؟ قلي لا.. وأنا عرفت أن الترشيح لازم يكون من نفس المجال عبر ثلاثة من الأعضاء، وفي مصريين أعضاء في الأكاديمية زي محمد حفظي ومحمد دياب والفنانة الكبيرة يسرا".

وعن الموسيقى التصويرية لفيلم "كيرة والجن"، قال نزيه: "أنا فخور جدًا إني جزء من العمل نظرًا لقيمته ومستواه الفني المتقدم، بالإضافة لكونه فرصة بالنسبة ليا لاحكي حدوتة هؤلاء الأبطال، خاصة أن هناك أرواحًا كثيرة على مر العصور ضحوا بأنفسهم حتى نعيش اللحظة الحالية".

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان