إعلان

"لن أسمح باختطافها"..والد حلا شيحة باكيًا: "بنتي طيبة واللي بيحصلها كمين"

11:14 م السبت 17 يوليو 2021
"لن أسمح باختطافها"..والد حلا شيحة باكيًا: "بنتي طيبة واللي بيحصلها كمين"

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- محمد خميس:

علق الفنان التشكيلي أحمد شيحة، على الجدل المثار حول اعتزال إبنته حلا شيحة الفن وتحريمها له، قائلاً: "حلا بنتي طيبة ونيتها طيبة وليست خبيثة ومحبة لكل زملائها من قلبها"، مضيفًا: "البوست اللي كتبته حلا على انستجرام خلال الأيام الماضية ايه فكرته بعد عرض الفيلم بـ 3 أسابيع، ايه النتيجة بتاعت البوست هل اتعمل مجاني مثلا دا كمين معمول للبنت".

ورد "شيحة" في حواره لبرنامج "كلمة أخيرة" على فضائية "ON E" اليوم السبت، على سؤال الإعلامية لميس الحديدي: "كمين معمول من مين؟ قائلًا: "لازم نتريث لحد ما نعرف عشان منهجمش على البنت الهجوم الفظيع ده ونظلمها"، نافيًا أن يكون قد قام بالتواصل معها عقب ما نشرته قائلًا: "مكلمتهاش من ساعتها والله أنا زعلان وضد البوست ده ومؤيد بيان نقابة المهن التمثيلية بس عاوز نتريث عشان نعرف من وراء هذا الأمر".

وأكد: "كل الأسرة زعلانة منها أمها وأخواتها، ولن أسمح باختطاف بنتي بأي حال من الأحوال وهقف ضد أي حد في الدنيا مهما كان"، موضحًا: "بنتي عمرها ما قالت أن الفن حرام لا زمان ولا دلوقتي حتى لما اتحجبت".

وعن إتهامه لزوجها معز مسعود بتحريضها على ذلك، قال "شيحة": "أنا وصيته يقف جمبها ويحافظ على فنها ووعدني بذلك لكني لقيت بعد عودتهم من دبي البوست الغريب ده والتصرفات دي"، موضحًا: "بنتي اتغيرت طبعًا ووقت ما عملت الفيلم كانت في منتهى السعادة وعجبها كله، وأنا كلمت تامر حسني وهنأته بالفيلم".

وأردف، الفنان التشكيلي: "بعد ما ظهرت بالطرحة أثناء زيارتها لدبي بدأت الاحظ التغيرات دي وكلمتها كتير وقتها وقلتلي أنا بوعدك ماخدش هيعطلني عن فني وهكمل مسيرتي وقلتلي بوعدك وعد يحاسبني ربنا عليه"، مؤكدًا: "حلا تحملت ما لم يتحمله بشر في الفترة الأولى من زواجها ثم بعد عودتها للعمل بكل ما أوتيت من قوة وأخيراً مع تقدم معز مسعود لخطبتها والزواج منها .. تكلمت معه وتكلم معي وقلتله وقتها بلاش تقول على نفسك "داعية" لانك في هبقى في منطقة إنت مش فيها ".

وأشار، إلى أنه حزين بشكل كبير قائلًا: "محدش يقدر يتخيل حزني وسادافع عن بنتي ضد هؤلاء الناس بأي ثمن .. وهي غلطانة بس مش لازم ندبحها وعاوز أتأكد هيا الي كتبت البوست ولالا " أنا مش واثق في الحتة دي كمان"، موجهًا رسالة لابنته حلا باكيًا: "يا بنتي زي ماقلتلك عندما يكتمل إيمانك هتعرفي إن كل الكلام ده مالوش علاقة بربنا .. الله هو الجمال والابداع والابتكار ..يا حلا اعتذري لمصر كلها على اللي كتبتيه".

فيديو قد يعجبك: