إعلان

خالد الصاوي يكشف عن أجره في "أنا والقناع": أحيانا بشتغل بنص أجري

09:30 م الإثنين 10 أبريل 2023

خالد الصاوي

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- مروان الطيب:

حل الفنان خالد الصاوي ضيفاً على برنامج "أنا والقناع" تقديم الاعلامية مني عبدالوهاب والذي يعرض على قناتي "سي بي سي" و"الحياة" وكشف عن العديد من الأسرار والتفاصيل الخاصة بحياته الشخصية والمهنية.

ومن أبرز ما تطرق خالد له في الحوار كواليس مسلسله "جت سليمة" والذي يعرض ضمن النصف الثاني من موسم الأعمال الدرامية لرمضان 2023، إلى جانب مشاركته بمسلسل "سره الباتع" وعن علاقته بالمخرج خالد يوسف، كما تحدث عن أجره وعن أزمته الصحية مؤخراً إلى جانب المشاريع المسرحية التي يحلم بخروجها إلى النور.

وتطرق خالد الصاوي في حديثه لأجره قائلاً "عملت أول بطاقة ضريبية سنة 1989 يعني حوالي 34 سنة أخر 10 سنين كنت لسه بحلم أبقى نجم وأنت بتقعد تحوش أنا في أيام كنت بقبض 1000 جنيه ومينفعش أخد من أهلي بدفع 900 جنيه إيجار الشقة وكانت على النيل وايجار جديد وبالـ100 كنت بجيب بيض وبنزين وسجاير لأخر الشهر".

واستكمل قائلأً "أنا طلبت شهادة من مصلحة الضرائب أن أنا مواطن صالح، والفيلم وصل أجري فيه لمليون ونص بس ما بتاخدهمش دايماً وفيه مخرجين زي شريف عرفة وخالد يوسف ومروان حامد ممكن اتنازل عشان أشتغل معاهم، وأحيانا بشتغل بنص أجر أو ربع أجر وده بيحصل دلوقتي".

مضيفاً "أول أجر كبير ليا كان في مسلسل قانون المراغي مع الفنانة غادة عبدالرازق والمنتج محمود بركة، وأتسألت عايز كام في أول بطولة ليك كانت إجابتي هاخد متوسط بين اللي خده خالد صالح الله يرحمه".

خالد الصاوي شارك في رمضان 2023 بأكثر من مسلسل، بينها: مذكرات زوج، سره الباتع، جت سليمة.

جاوب واكسب مع فوازير مصراوي , للمشاركة أضغط هنا سارع بخروج زكاة الفطر _ زكاتك هتوصل للمستحقين مصراوي هيساعدك أضغط هنا

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان