إعلان

خاص| أول تعليق من الإعلامية أسما إبراهيم بعد "حبر سري"

11:08 م الثلاثاء 19 أبريل 2022

أسما إبراهيم - حبر سري

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب - محمد عمارة:

قالت الإعلامية أسما إبراهيم، مقدمة برنامج "حبر سري" على قناة "القاهرة والناس"، إنها تستعد لتقديم الموسم الثالث من البرنامج بعد شهر رمضان.

وأضافت أسماء إبراهيم في تصريحات خاصة لمصراوي، إنها من مواليد محافظة الإسكندرية واحترفت الإعلام وقدمت برنامجين سابقين، لكنها لم توفق فيهما.

وتابعت: "عملت برنامجين قبل كده مكنوش موفقين إلى حدا ما، وكنت عايزة أتعلم في الأول، في برنامجين صغيرين لحد ما أقدر أشيل برنامج حبر سري، ويكون عندي خبرة في الكاميرا واخد وقتي وقد كان، وبعد ما خلصت برنامج صغير على قناة صدى البلد رمضان اللي فات، كلمت ميلاد أبي رعد وقولتله أنا جاية أسلم نفسي ليك وعايزة أعمل البرنامج، وطبعا اختيار طارق نور ليا حاجة عظيمة وفرحتني جدًا".

وكشفت أسما عن كواليس اختيار طارق نور لها، قائلة إنه "تحدث معي، وكان مقتنع إني هكون مدرسة جديدة في الإعلام وشايفني مش المدرسة اللي بتهاجم أوي ومش طريقتي، إحنا قاعدين قاعدة حلوة أصحاب مع بعض بطريقة لطيفة مش جايبة الفنان أهينه، ولكن بنتكلم كأصحاب ونحكي لبعض كل حاجة ونتكلم، وممكن أوصله المعلومة بطريقة لطيفة".

وأشارت إلى أن البرنامج من إنتاج قناة القاهرة والناس، وليس من إنتاجها الخاص، ويعطي مقابل مادي للضيوف "أكيد زي أي برنامج مش حبر سري وبس".

وعن استضافة الكثير من النجوم اللامعة، مثل هالة سرحان وأمير كرارة، قالت أسما: "هالة سرحان جت مؤخرًا وأيضًا أمير كرارة، بعد ما حبر سري سمّع، الضيوف في الأول زي أصالة وأحمد السقا وكلهم على راسي طبعًا لما بيجوا على قناة زي القاهرة والناس بيكون ملكها طارق نور اللي هو أب الإعلام المصري، لما بيقعدوا مع أسما ويعملوا الحلقة بيعرفوا قد أيه الحلقة لطيفة وبتسمّع وأي حد كان جاي في البداية مكنش يعرف مين أسما وكان واثق في طارق نور وميلاد أبي رعد".

وبشأن قياس نجاح البرنامج ومدى تحقيق عوائد إعلانية، أضافت: "الحمد الله القناة مش بتبخل علينا بحاجة وهي المُنتجة للبرنامج، كنا حابين إنه بالنسبة الضيوف نطلع ناس على مستوى عالي وكنت عايزة أعمل برنامج شيك، وطلعت كل الناس تيجي تتكلم وترد وليهم كامل الاحترام".

وتحدثت مقدمة برنامج "حبر سري" عن طموحها في الفترة المقبلة، موضحة أن برنامجها يعد الأكبر على قناة القاهرة والناس، لكنها لن تقدم برنامجا سياسيا أو توك شو رئيسي.

وأضافت: "عمري ما هتطرق للسياسة، لأنها مش حتتي، عندنا أكبر رئيس دولة في العالم والبلد زي الفل أكتر من كده مش هفهم الصراحة".

وشددت المذيعة التي تخرجت في كلية الإعلام جامعة العلوم والتكنولوجيا، على أنها لا تصنف نفسها المذيعة الأولى في القناة "عندنا أسامي تخض أكيد لا، القناة فيها إبراهيم عيسى وخيري رمضان وكريمة عوض".​

جاوب واكسب مع فوازير مصراوي , للمشاركة أضغط هنا سارع بخروج زكاة الفطر _ زكاتك هتوصل للمستحقين مصراوي هيساعدك أضغط هنا

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان