إعلان

مدير حملة صباحي: ''إحنا بنحارب دولة مش بنافس مرشح''

10:46 ص الإثنين 07 أبريل 2014

مدير حملة صباحي: ''إحنا بنحارب دولة مش بنافس مرشح'

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت - عبير القاضي:

قال حسام مؤنس، مدير الحملة الانتخابية للمرشح الرئاسي المحتمل حمدين صباحي، والمتحدث الرسمي باسم التيار الشعبي، إن ''دولة مبارك العميقة تسيطر علي كل مفاصل الدولة''، مشيراً إلى أن ''دولة السيسي هتبقى اسوأ مما كانت عليه من قبل''، على حد قوله .

وأضاف مؤنس عبر حسابه الشخصي على موقع ''فيسبوك''، اليوم الاثنين، أننا ''بنحارب دولة مش بنافس مرشح، وهناك موظفون بترفض تعملنا توكيلات وتعمل للمرشح التاني، وموظفون بيروحوا بتعليمات وفلوس يعملوا توكيلات، ومال سياسي قذر يفوق ما أنفق في الإعادة بين مرسي وشفيق في أول يومين توكيلات فقط''.

وتابع قائلا: إن ''بلطجية بتضرب مندوبينا في الشهر العقاري، وداخلية بتقبض على ناسنا، وصور لمرشح جوه أماكن الشهر العقاري ومانعينا من التعامل بالمثل، واستغلال الجهل وتزوير توكيلات لمرشح أخر ناس كانت رايحة تعملها لحمدين''.

وقال مؤنس :''أننا بنحارب دولة لوحدنا والكل بيتفرج منهم اللي موافق ومنهم اللي بيدعي الحكمة ويمصمص شفايفه ويقول ماهي مسرحية شاركتوا فيها ليه والسبب انه مش عاوز يتعب نفسه ولا يفكر بشكل مختلف، و الفرق الوحيد اننا بنجهز الشارع لما بعد المعركة اللي انتوا شايفينها محسومة''.

وفي سياق موازٍ لفت مؤنس إلى أنه ''لا صحة للأرقام التي تنشر حول توكيلات تأييد حمدين صباحي وأغلبها غير دقيق ولا زلنا ندعو كل اعضاء الحملة ومؤيديها لعمل التوكيلات دون التفات لتلك الارقام غير الدقيقة''.

وعلى جانب أخر، قدم مؤنس التحية لعمال مصر: ''الذين بدأوا في 6 إبريل استكمال نضال لم يتوقف عبر تاريخهم ولا يزالوا، وتحية لجيل بدأ في بلورة مسيرته نحو المستقبل في هذا اليوم الذى كان بروفة أصغر لثورة أكبر بدأت في 25 يناير وستبقى مستمرة حتى تحقق دولة العيش والحرية والعدالة الاجتماعية والكرامة الانسانية والاستقلال الوطني، وتحية لحركة نتفق أو اختلف معها ساهمت في موجات حراك سياسي جادة أصابت وأخطأت مثل الكل وضمت الإيجابي والسلبى مثل كل عمل جماعي بشرى'' .

لمتابعة أهم وأحدث الأخبار اشترك الآن في خدمة مصراوي للرسائل القصيرة.. للاشتراك...اضغط هنا

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان